  • Data: 2009-12-27 17:40:31
    Temat: Re: Dom ? Czy specyfikacja i "technologia" jest ok ???
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bez przesady, ściana 25cm + 12 cm styropianu w zupełności wystarczy. Ważne
    > jest tutaj fachowe wykonanie docieplenia. Choć jak się uprzesz i będziesz
    > chciał 20 cm, to koszt będzie wyższy nie wiecej jak jakieś 2 tys. złotych.
    > Lepiej zainwestowałbym w kilka cm więcej styropianu pod posadzką parteru.

    Nie wiem jak z tą posadzką ,ale wczoraj chodziłem po tym domu i wedlug mnie
    podłoga już jest , więc chyba nici z lepszego ocieplenia ...
    Podłoga chyba jest bo widziałej już wystające z podłogi rury od kanalizacji

    Czy według Pana warto dopłacić powiedzmy te 2 tys aby było grubsze
    ocieplenie (20cm zamist 12cm) ?
    Czy firma budowlana powinna bez zatrzeżeń zgodzić się zamist szamba na 8000l
    zbudować oczyszczalnię z drenażem rozsączajacym (podobno najtańsza). Czy w
    takim przypadku muszę się liczyc z dopłatą jeśli tak to jak dużą ?

    Nie ukrywam że koszt domu jest dla nas wielkim wyrzeczniem i wydamy na to
    wszystkie oszczędnosci + jakiś mały kredyt , więc każda dodatkowo wydana
    złotówka jest dla nas sporym minusem , ale z drugiej strony jeśli za nie
    duże pieniadze można by zrobić inwestycje które szybko się zwróca i dzięki
    nim utrzymanie domu będzie niższe to czemu nie ...