  • Data: 2011-02-17 15:58:44
    Temat: Re: Dom SILKA 18 + styropian
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ijja6t$bqu$1@news.onet.pl...
    > No i własnie o to mi chodzi. Czy ktos jasno policzył jaka grubośc
    > ocieplenia ma sens. Adam pisze że optymalnie to 30cm, dwa lata temu pisali
    > 15 cm, a to taka pisanina tylko nie poprata żadnymi wyliczeniami.

    zwiekszanie ocieplenia ponad jakąśc wartosc, jak pisałem, nie ma sensu jesli
    nie mozemy zajać sie innymi stratami. Jesli jakis czas temu nie mozna było
    odzyskiwać ciepła z wentylacji i mieć ciepłych okien (w praktyce -bo to było
    koszmarnie drogie) to i nie było sensu zwiekszac grubosci ocieplenia bo i
    tak ciepło uciekało przez komin i okna.
    Dzis są inne mozliwe w ludzkich pieniądzach technologie - własnie ciepłe
    okna i rekuperacja -zatem i sciane mozna zrobic cieplejszą.

    b.