  • Data: 2011-02-17 19:34:54
    Temat: Re: Dom SILKA 18 + styropian
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Gośc żużywa ok 2tys kWh/ sezon. Skąd więc te 440zł?

    > Chyba niecale 2 tys kWh. Ale nawet jakby to 2000 * 0,22 (II taryfa) =
    > 440 pln. Po podwyzce VATu i tegorocznych podwyzkach moze wyjsc troche
    > drozej - rzedu 500-550 pln. Ale ta podwyzka to tylko potwierdzenie ze
    > kosztow energi trzeba sie obawiac ;) A on moze lac na to cieplym
    > moczem bo nawet jak energia pojdzie 4 x w gore to on bedzie placil za

    Ciepłym?! Przecież to marnotrastwo... Jakby lał do wiadra i studził w kotłowni,
    zyskał by jeszcze z 2zł/m-c.

    > ogrzewanie ze 150-160 pln / mc :)

    O, widzisz. Super wynik. Ja na ten przykład hoduję rybki w akwarium. Każdy ma
    jakiegoś konika...

    To konkurs jakiś czy co? Czy ta gra jest warta świeczki?
    Czy faktycznie aby zaoszczędzić te 200zł/m-c warto inwestować w ocieplenie domu
    25 tys? Maleńkiego domu, bo posiadacze przeciętnych domów 150m2 pewnie musieliby
    wydać z 40-50 tys.
    Przeciętny palacz więcej na fajki wydaje, i to przez cały rok, a nie tylko w
    miesiące grzewcze, niż ten koleś oszczędza na ogrzewaniu.
    W moim przypadku, aby zaoszczędzić 200zł/m-c, wystarczyłoby, że wydłużyłbym mój
    czas dojazdu do pracy o 15 minut. Po prostu zwolniłbym i zmniejszyłbym zużycie
    paliwa. Albo zaczął jedzenie robić w domu, zamiast kupować w kantynie
    pracowniczej.

    --
    Bartek