    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom ma 30 lat, ocieplenie stropu
    Date: Tue, 22 Feb 2011 04:58:26 -0800 (PST)

    On 22 Lut, 13:48, "Ula" <u...@o...pl> wrote:
    > Witam,
    > Dom murowany ma stropy Kleina. Nad cz ci mieszkaln
    > jest niemieszkalny strych i nieocieplony dach.
    > Konstrukcja dachowa jest spawana na dwuteowniki i
    > blacha trapezowa. Teraz wieje tam lodowaty wiatr i
    > ten strop wymaga docieplenia. Przychodzi mi do g owy:
    > 1. Po o enie 15 cm styropianu, folia, zbrojenie i
    > wylewka. Wada- wnoszenie betonu przez dom
    > na strych.
    Mozna zamowic gruche z betonem i pompa. Po przygotowaniu calosci
    wylanie to jeden dzien.

    > 2. Po o enie 15 cm styropianu na to pod oga z p yt
    > OSB 12 mm. Ale nie wiem czy styropian si nie
    > po amie i nie pop kaj p yty przy chodzeniu.
    > Grubsze p yty s za drogie i chyba taniej by wysz o
    > wyla betonem.
    Styro sie nie polamie ale i tak trzeba by albo dac dwie warstwy plyt i
    je skrecic albo zmontowac odpowiednio gesta konstrukcje z belek
    drewnianych.

    > 3. Kupienie gdzie palet, zrobienie z nich pod ogi,
    > a mi dzy "nogi" palet w o enie pas w 15 cm grub. we ny.
    > Wad jest niewygoda chodzenia i postawienia.

    Najgorsze rozwiazanie.

    Jesli po tym strychu i tak sie nie chodzi i jest sucho to mozna ten
    styro po prostu polozyc i najwyzej przykryc cianka plyta pilsniowa lub
    podobnym materialem. Przejsc sie po tym bedzie dalo ale bedzie
    nietrwale przy intensywniejszym uzytkowaniu...

    > Czy zagl da tu kto , kto ma 30 letni podobny dom
    > i mo e co doradzi ?
    > Czy styropian kupowa po 5 cm i k 3, czy kupi
    > 1 szt 15 cm czy 10 cm i 5 cm?? Ma to znaczenie
    > w 30 letnim domu?
    > Ula.
    Styro lepszy w 5 cm warstwach. Dzieki temu mozna polozyc je na
    zakladke i nie bedzie szpar przez ktore jednak troche ciepla ucieka.