  • Date: Sat, 26 Dec 2009 18:19:13 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Dom , warto ?

    basti78 pisze:

    > tak jak i Twoje - pamietaj, ze forum to mozliwosc wyrazania swoich opinii
    > a nie jak zwykle wojenek

    Zgoda. A inicjator wątku chciał mały domek.

    > polecam wyprowadzic sie z meliny na normalne osiedle

    LOL

    Obsrane chodniki i trawniki to niestety norma tam, gdzie jest mnóstwo
    miłośników psów brzydzących się sprzątać po pupilkach.

    A remonty są planowane centralnie - i zasadniczo nie możesz zablokować
    np. wymiany pionów.

    > ja tych problemów nie mam i mieszkania z zamknietymi oczami takze nie
    > kupowałem

    Czasem i na loterii można coś trafić.

    > moze chcesz mi koniecznie udowodnic ze dom jest tańszy w utrzymaniu niz
    > mieszkanie? nie za darmo, ale kosztuje mniej niz w domu

    Ogrzewanie? Tańsze? Heh. Remonty - cóż, to m.in. kwestia jakości
    wykonania - a deweloper raczej stara się zaoszczędzić jak się da.

    Na różnych grupach dyskusyjnych ciągle są lamenty o np. przeciekające od
    nowości dachy.

    > i nie wypaczaj wypowiedzi - nie mowie o 300m2 domu z basenem i sauną,
    > tylko o 120-150m2 ktore są pewnym optimum w naszych realiach

    Może nie tyle "optimum" ile "standardem".

    > debilizmem jest dla mnie nie miec tej dodatkowej sypialni, zeby
    > przenocowac goscia - chociazby rodzinę ktora wiekszosc z nas ma - a dom
    > z reguły jest poza miastem, wiec przy imprezie czy swietach troche
    > ciezko wrazac kilometry taxówką. to samo do reszty pomieszczen o ktorych
    > pisałem.

    Przepraszam bardzo, ale ja może słabo liczę... 96m2 jest od 65 m2 o 31m2
    większe. Coś źle liczę? I przypominam - mówimy o powierzchni
    MIESZKALNEJ. 31m2 ekstra to trzy dodatkowe sypialnie, a nie tylko jedna.

    [ciach]

    > no i ostatnia niepodwazalna zaleta domu - stanie w korkach
    > bo znowu w naszych polskich realiach domy to z reguly tereny podmiejskie
    > z racji absurdalnych juz cen dzialek w miescie - i teraz znowu średnio
    > biorąc - JESLI pracujesz na etacie i do miasta musisz codziennie
    > dojezdzac - zaznaczam, zeby Ci nie umknęło - JESLI MUSISZ - to po roku
    > bedziesz zygal juz na ten dom z racji czasu spedzanego w korkach, a z

    Hmm... Mówisz, że w samym mieście, takim jak np. Warszawa, korków już
    nie ma? I ktoś mieszkający w bloku np. na Pradze a pracujący w centrum
    dociera do pracy w 15 minut? Fascynujące. Opowiedz coś jeszcze. Może o
    Marsjanach albo krasnoludkach? ;)

    Poza tym nie wiedziałem, że etaty to tylko w centrum najbliższego dużego
    miasta dają... Jakaś ustawa weszła? Dziwne, bo sąsiad jakiś czas temu
    właśnie się przeniósł na etacik 5km od domu. Wcześniej faktycznie
    dojeżdżał do centrum Warszawy, ale w żadnych korkach nie stał -
    podjeżdżał sobie do WKD, a potem niemalże prosto pod robotę go pociąg
    zawoził - i nie musiał się martwić o parkowanie w centrum Warszawy.

    > domu poza późnym wieczorem w tygodniu i czasami w weekendy (odliczając
    > te spędzone na zakupach i sprzątaniu bo w tygodniu wracajac o 20-22 nie
    > miales na to sily) bedziesz rzadko korzystał...........
    > skad to wiem? akurat mam grono znajomych ktorzy sie domami zachwycali i
    > juz sie tak nie zachwycają

    A ja odwrotnie.

    > jesli masz dzieci to dodatkowa "zaleta" wozenie do przedszkola/szkoły i
    > zajecia poza lekcyjne tyle km

    Aha. Całe mnóstwo 0,7km ;)

    Pomijam taki detal, że moja gmina ma kompetentnego wójta i gminny
    autokar objeżdża całą okolicę zbierając i rozwożąc dzieci.

    > dom? tak chce - ale za 20-25 lat jak bede juz na tyle dorobiony, ze nie
    > bede na etacie i nie bede dzien w dzien musial stac w korkach........

    A teraz wytłumacz mi, jaka jest różnica w staniu w takich samych korkach
    w zależności od tego, czy się mieszka w bloku czy domku?

    > a teraz pędź i buduj 50m2 dom 50km od miasta - bedziesz cool. nikt
    > takiego nie bedzie mial

    A ty nie zapomnij sobie pobudować fosy i kilku wieżyczek. I lądowiska
    dla helikoptera.