  • Data: 2009-11-17 20:45:25
    Temat: Re: Dom z kształtek styropianowych
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hdusro$10i$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja tylko opisuję to co widziałem osobiście.

    Ciekawe...

    > Ty napisałeś wcześniej to co mnie powiedział włąściciel domu, który mi zlecił
    > wykonanie instalacji ?

    Jakaż barwna pouczająca historia.

    > Styropian także jest palny.

    Ale samogasnący.

    > Ale obłożony płytami gipsowo-kartonowymi już się nie chce tak łatwo zapalić
    > zapałką.

    Jeszcze ciekawsze.

    > Kilka lat temu poszukując pokrycia dachowego chciałem położyć na dachu płytę
    > składającą się z płyty OSB, warstwy ponoć niepalnej pianki podobnej do
    > styrofleksu oraz warstwy bitumicznej zbrojonej włókniną ze szkła.

    Sam styrofleks o ile chodzi o TEN styrofleks ma gorsze i to sporo właściwości
    izolacyjne niż jakikolwiek styropian i większość gatunków wełny mineralnej.
    Lambda jego 0,045 więc lipa. Nadaje się tylko na posadzki do wytłumień lub w
    ostateczności na grunt. Ale jego cena do izolacyjności pozostawia go daleko w
    tyle za styropianem i wełnami.

    I jeszcze jedno. Co ma styroflex z pianką poliuretanową? Co tym mieszasz.

    > Kilka lat temu poszukując pokrycia dachowego chciałem położyć na dachu płytę
    > składającą się z płyty OSB, warstwy ponoć niepalnej pianki podobnej do
    > styrofleksu oraz warstwy bitumicznej zbrojonej włókniną ze szkła. Nosiłem się
    > z takim zamiarewm, ponieważ wymyśliłem sobie, że nie trzeba będzie robić w
    > ogóle wentylacji dachu, a cała więźba będzie widoczna. Ponadto krokwie nie
    > będą stanowiły mostków termicznych. Materiał miał bardzo dobre własciwości
    > izolacyjne. 10cm tego materiału odpowiadało bodajże 23cm wełny mineralnej.

    No nie przesadzaj.
    Założ te swoje spodenki bo lejesz wodę pierwszej klasy. Płyty z pianki
    poliuretanowej mają lambda 0,021-0,26
    podczas gdy wełna isover supermata 0,033. K dla 10cm pianki = 0,21 i podobnie
    wyniesie dla wełny 15cm. Więc skąd te bajki o 23cm?
    I jeszcze jedno pianka poliuretanowa nie ma zamkniętych wszystkich porów
    (pozostaje otwarte jakieś 20%) więc jest bardziej nasiąkliwa niż styropian i nie
    przewietrzysz jej zamoknie a wełnę hydrofobizowaną juz tak.

    > Oczywiście pianka miała być samogasnąca. Jednak okazało się to nieprawdą, bo
    > przy odpowiednim kącie ustawienia próbki tego materiału, które wziąłem do
    > testów po prostu paliły się jak chol...a.

    Pali się i wydziela przy tym sporo dziadowstwa a zwłaszcza silnie toksyczny
    cyjanowodór.
    Chociaz czytałem że są już też samogasnące ale nie wierzę aby były tanie i nadal
    pozostaje problem z cyjanowodorem.
    Z tym że wszystkie te w sprayu do montażu stolarki to sa zwykłe.

    > A jednak robi się z tego poszycia dachowe i ludzie mieszkają.
    Robi się z tego baraki, supermarkety i inne budynki użyteczności publicznej.
    Nie widziałem aby którykolwiek z producentów zalecał przy budowie domu i aby
    jakikolwiek normalnie myślący człowiek użył tego w swoim domu.

    > W czym zatem widzisz problem zbudowania domu z materiału palnego obłożonego
    > materiałym zabezpieczającym tamten materiał przed ogniem ?

    No tak. W Nowym Targu w supermakecie spłonęła tylko ta blacha konstrukcyjny a
    pianka została nie ruszona :)))
    Wiesz ile zastępów strażackich próbowało to ugasić? Nie dało się. Jak tylko
    zajęło się między blachami tak nijak nie było tego zagasić.

    > Weź no się trochę zastanów nad tym. Przecież w domu stosuje się całą masę
    > przeróżnych wyposażenia i materiałów palnych: firanki, dywany, boazerie,
    > meble, wykładziny, książki itp.

    Co ty pleciesz? To nie sa elementy konstrukcyjne od których zależy stabilność i
    bezpieczeństwo domu podczas pożaru.

    Marek