  • Data: 2009-11-18 19:59:18
    Temat: Re: Dom z kształtek styropianowych
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:he1fap$2neb$1@news2.ipartners.pl...

    > Przecież to ty idiotycznie odpowiedziałes że przeciez w domu mamy mnóstwo
    > palnych przedmiotów a ja ci odpowiedziałem że nie ma nic wspólnego bo nie
    > są to elementy konstrukcyjne budynku lecz przedmioty codziennego użytku
    > jak np. zapałki które się nieźle palą.
    > [...]
    > Czy wszechmądry Jacek vel Plumpi o krótkiej pamięci zapomniał że sam podał
    > idiotyczny wywód że w domu mamy mnóstwo przedmiotów palnych a to przeciez
    > ja ci napisałem że nie są materiałami budowlanymi?
    > Jeszcz raz zapytam? Kto pierwszy to napisał?

    Ale ja nie proponuję budowania ścian z firanek czy z majtek.
    To, że w domach stosuje się wiele materiałów oraz wyposażenia palnego nie
    oznacza od razu, że dom nam spłonie.
    Ponadto nie zmieniam tak jak Ty przeznaczenia poszczególnych rzeczy i nie
    wypisuję pierdół o budowaniu domów z zapałek.
    Piszę natomiast, że argument rozpuszczalnosci styropianiu w nitro nie jest
    argumentem dyskfalifikującym ten materiał z budowanictwa. Nie może też być
    traktowany jako wada tego materiału, ponieważ po poprawnym zamontowaniu
    materiał ten jest tak samo zabezpieczony jak każdy inny. Przecież w
    większości przypadkó domy dociepla się styropianem. Styropian ten jest tak
    samo narażony na wandalizm osób trzecich, jak każdy inny materiał np. więźba
    dachowa, którą także sąsiad może polać benzyną i podpalić.

> [...]
    > Moim sąsiadom spłonął dach kryty dachówką cementową. Co Ty na to ?
    > Chajcowało się tak, że nieomal nie spłonęły dwa najbliższe domy. Tylko
    > dzięki straży pożarnej z Czech, która przyjechała na miejsce jako
    > pierwsza,
    > nawet przed lokalnymi strażami ochotniczymi i zawodową z polskiego miasta
    > oddalonego o 8km. Najśmieszniejsze, ze ta polska zawodowa straż
    > przyjechała
    > już pod koniec pożaru, kiedy uporały się z nim straż czeska oraz
    > ochotnicze
    > straże miejscowe. Do czeskiej granicy było ok. 9km.

    No i jaki tu widzisz problem ?
    Spłonęła cała więźba dachowa, krokwie, łaty i pomimo tego, że nie było tam
    styropianu dom spłonął doszczętnie i nadawał się tylko do rozbiórki.
    Nijak nie została zmieniona użyteczność tych elementów. Były dopuszczone do
    takiego użytku i były zgodne z normami, a pomimo to spłonęły.
    Ty natomiast chcesz budować domy z zapałek. Wybacz, ale skoro jeszcze nie
    wyrosłeś z zabawek to dalsza nasza dyskusja jest bezsensowna.