  • Data: 2010-01-15 12:54:40
    Temat: Re: Domek praterowy vs z poddaszem użytkowym.
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Która wersja domu, dlaczego i o ile procent powinna okazać się tańsza ?

    Zaleznie od uzytych technologi i cen robocizny(takze przy wykonczeniu).
    Jednemu wyjdzie taniej parterowy innemu z poddaszem.

    Przemysl miedzy innymi nastepujace sprawy

    Parterowy:
    - ocieplasz w plaszczyznie sufitu = mniej wełny, mniej robocizny niz przy
    ocieplaniu plaszczyzny dachu
    - sufity podwieszane w plaszczyznie sufitu = j.w. (chyba ze lany strop - tez
    czasem robia w parterowkach)
    - brak schodow (taniej, wygodniej)
    - strop MOZE BYC drewniamy - tanszy - ale bedziesz musial zrobic do niego
    sufit podwieszany (lub inne wykonczenie)
    - strop drewniany mozesz wykonczyc panelami sufitowymi lub sciennymi (patrz
    oferta marketów) - cos w rodzaju jak te podlogowe. Mozesz wykonczyc takze
    deska elewacyjną. Kwotowo wychodzi to niezle bo sufitu podwieszanego dobrze
    nie kazdy umie zrobic (pęknięcia np) a deske elewacyjna przybije pierwszy
    lepszy Heniek ze Staszkiem ;) Niby strop betonowy tez tak mozesz wykonczyc
    (bez tynkowania) i zaden argument - ale pisze to po to bys nie myslal ze
    jestes skazany na sufit podwieszany g/k.
    - strop moze byc "razem" z konstrukcja dachu (wiązary) - nie znam cen ale
    dach przyjezdza prawie ze gotowy
    - musisz zrobic wieksze ławy bo uzyskac podobny metraz do uzytku, wiecej mb
    sciany fundamentowej
    - nad sufitem podwieszanym mozna wygodnie schowac nieco instalacji(choc
    mozna tez to schowac w wylewce)
    - jesli planujesz wentylacje mechaniczna - łatwiej to zrobic w parterówce
    (szczegolnie jesli nie uwzgledniono jej od razu w projekcie)
    - przy drewnianym stropie mozna na gore nabic deski i zamontowac schody
    dachowe (500zl) i miec tam mini magazyn (nie wiem, kartony do gwarancji,
    niepotrzebne pierdoły) - zalezy od konstrukcji stropu
    mozna miec tam takze puszki instalacji elektrycznej (ja mam np tam puszki z
    ktorych rozjezdzalem instalacje świateł)
    - kwestia komina: czasami przy parterowkach wychodzi niski (zalezy czym
    chcesz grzac - niektore piece na paliwo stałe maja spore wymagania co do
    komina, kominek mniejszy problem acz czasem tez ludzie narzekaja)
    - mozesz nie murowac scian szczytowych tylko zastapic to drewnianymi (i
    jednoczesnie szczelnie docieplic miejsce styku ocieplenia zewnertrznego z
    ociepleniem stropu) - lepsza izolacja
    - mozesz na taki stryszek wypuscic piony kanalizacji z napowietrznikami bez
    przechodzenia ponad dach (estetyka lub cena kominkow wentylacyjnych
    dachowych) - u mnie tak jest, i dziala ok natomiast nie wiem czy to jest
    reguła (zapytaj hydraulików)

    Narazie tyle mi przychodzi do glowy, mam parterowkę z piwnicą. Drugi raz tez
    bym robil parterówkę ale strop zrobil od razu razem z dachem (wiązary) -
    teraz dokladalem go pozniej, zbedna robota plus przesadzil wykoawca z
    materialem (grubosci elementów). Kwotowo - tak jak pisalem na poczatku - tu
    zaoszczedzisz, tam dołożysz, teoretyczne wywody i odpowiedzi ze ten wyjdzie
    taniej a tamten drozej - poszukaj w archiwum byly liczne. Na tym etapie na
    jakim jestem moge powiedziec tylko tyle w tej kwesti: jeden chu.. ;)

    Pozdrawiam

    Kane