    From: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Domek praterowy vs z poddaszem użytkowym.
    Date: Fri, 15 Jan 2010 14:43:29 +0100

    marko1a said the following on 15.01.2010 14:07:
    > Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:hm4627-5qv.ln1@kerber.swps.edu.pl...

    > Materiał na dach z dachówki ceramicznej kosztował mnie niecałe 20tys zł
    > 15 tys zł średnio kosztuja schody na pięterko :)

    No jak schody Cie kosztuja 15 tys, to nie powinienes w ogole rozwazac
    kwestii kosztow.
    Mnie kosztowaly ok 3 tys. Beton oblozony debem olejowanym.

    > A co jes nad poddaszem? Próznia? A jaki to problem ułozyć na stropie
    > parterowego w jeden dzień 15-20cm styropianu i mieć łatwiej szybciej i
    > lepiej niż ocieplane przez wiele dni skosy?
    > Styropian ma lepsze właściwości cieplne niż wełna i układając na stropie
    > nie mamy mostków jak krokwie, jętki i murłaty i czasem problemów z
    > wepchnięciem wełny pod płotwiami.

    Strop w parterowce przewaznie jest GK, welna spelnia role takze ochrony
    p-poż.
    Jeżeli wylewasz strop betonowy, to masz juz poddasze, ktore w takim
    przypadku niemal zawsze sie wykozystuje (bo po co w takim przypadku
    wylewac strop ktory bedzie kosztowal n-tysiecy.

    S.