eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDomofon z interkomem wewnętrznym, a czytnik kart przy bramce › Re: Domofon z interkomem wewnętrznym, a czytnik kart przy bramce
    From: ikka <i...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Domofon z interkomem wewnętrznym, a czytnik kart przy bramce
    Date: Thu, 11 Jun 2015 22:26:15 +0200
    <mkktpo$p32$1@node1.news.atman.pl> <mkl7lc$1dl$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <mknk18$bdh$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mknn92$f3o$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <mknsmm$rj7$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mlcoa6$am6$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>

    W dniu 2015-06-11 o 22:08, Budyń pisze:

    > tu nie dyskutuje i sie w jednym punkcie zgadzamy

    > a przypadki ponad to - czyli paniusia chce sie pozbyc problemu bo
    > zaszalala na imprezie - dac jej prawo do zabicia dziecka?

    Szaleństwo na imprezie nie mieści się w wymienionych przeze mnie
    przypadkach :)
    Jak zaszalała to jest pigułka po.

    > robisz to przeciez - seks nie jest obowiazkowy.

    Tak. Chyba, że to gwałt.

    > mam niejasne wrazenie ze mylisz usluge z odszkodowaniem.

    Usługę? Postulujesz, żeby donosić ciążę w zamian za kasę a tu nie o kasę
    chodzi.
    To wysiłek mojego ciała/emocji/psyche. To moje koszty. Nie zrównoważysz
    tego żadnymi pieniędzmi.

    > Nie ciebie konkretnie, rozmawiamy ogólnie

    > Ja nie mówie o tym ze znajdziesz sposób zeby zabic tylko czy
    > umozliwiac legalne zabijanie. Jesli tak to na jakich warunkach Zatem
    > wrócmy do kryteriów: cytat z wczesniej do mastiego: Zatem jesli
    > chcesz zeby lekarz mial prawo zabijac to musimy sobie okreslic
    > ogólnie warunki dopuszczania mordowania. Jak dla mnie jednym z
    > akceptowalnych warunków mogłaby byc kara smierci - to kwestia
    > społecznych skutków i mozemy o tym pogadac. Piszesz: > grupa komórek
    > nie wie, ze została zabita. zatem kryterium mogłoby być: świadomość
> [...]

    Ja tego nie napisałam. Ale tak, świadomość mogłaby być kryterium. Być
    może nie jedynym. Dość rozsądnie.

    > jest czy nie ma następne: ból - odczuwa czy nie dalej: kryteria

    Brak układu nerwowego... Tak, też mógłby być kryterium.

    > ekonomiczne - dodatkowa osoba ciężarem - mozna zabic czy nie. mozemy
    > isc dale: płeć - w indiach powszechna praktyka zabijania dziewczynek
    > wygląd - chcę blondynke czy brunetkę, wysokoą czy niską zdrowie -
    > downów usmiercamy? Moze brak konczyny wystarczy? Moze rozsczep wargi?
    > komfort - wersja proponowana przez ikke - zabije bo chce.

    Nie, ja nie optuję za tą wersją :)
    No więc zgodziłbyś się na rozdawnictwo twoich plemników? Oddałbyś swoje
    dzieci? Za kasę? :)

    > a ty dodalac gwalt i zagrozenie zycia
    >
    > okresl sie teraz - kiedy wg ciebie czlowiek moze zabijac czlowieka.

    W obronie własnej może. W obronie rodziny może.
    Grupa komórek to nie człowiek. To mógłby być człowiek. Ale jeszcze nie
    jest. Plemniki w gumce to nie człowiek. Ale któryś mógłby nim być.
    Używając gumki zabijasz człowieka.
    Plemniki na brzuchu kobiety to nie człowiek. Ale mógłby być.
    Zamordowałeś człowieka, bo wyszedłeś za wcześnie.
    Dochodzimy do granic absurdu.
    A wysiłek ciała w ciąży, hormony, emocje i psyche nigdy i tak nie będą
    twoje. Będą kobiety. Czemu chcesz za nią decydować o nie swoim
    ewentualnym potomstwie?
    Dziwaczny pomysł.

    --
    "widzę ją jako decyzję nierozłączną z wolnością osobistą
    matki. Dopóki płód nie może przeżyć poza jej ciałem, to do