  • Data: 2009-03-13 18:23:34
    Temat: Re: Domy modułowe, a ciepło.
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:op.uqqnq8v3q462uk@pkoww2003.insert-ad.insert.in
    tranet...
    > Szanowni Państwo
    > Na jednej ze stron internetowych znalazlem ofertę wraz ze specyfikacją
    > techniczną domków modułowych drewnianych.
    > Moja wiedza odnośnie tematyki ogrzewanie - izolacje jest niezwykle niska.
    > Oferta zainteresowała mnie bardzo ze względu na niski koszt budowy i
    > szybkość wykonania. Zdaję sobie jednak sprawę, iż w dzisiejszych czasach
    > najpoważniejszym kosztem w eksploatacji takiego obiektu jest ogrzewanie.
    > Stąd pytanie. Co sądzą Państwo o parametrach termicznych wymienionych
    > poniżej ? Wklejam to wszystko co zamieścił producent na ten temat

> [...]

    [cut]

    milutko...

    to czego nie ma na stronie:
    brak mostkow termicznych (drewno z ktorego sa nadproza i konstrukcja ma taki
    wspolczynnik jak welna)
    tak ze sciana w kazdym miejscu ma identyczny opor cieplny (poza oknami i
    drzwiami oczywiscie)
    jest kilka wariantow warstw sciany dobieranych pod potrzeby klienta (cena,
    sposob ogrzewania itp.)
    podobnie z dachem
    generalnie sa to bardzo cieple domy (jak nie patrzec 30 cm ocieplenia ;-)
    wedlug mnie idealne do pomp ciepla
    taka kombinacja daje niezwykle niskie koszty zaopatrzenia w cieplo
    niski koszt budowy fakt ale
    przy pelnym wykozystaniu mozliwosci energetycznych (pompa ciepla, solary,
    odzysk z wentylacji)
    jest zblizony do tradycyjnych technologii
    tyle ze eksploatacja jest kilkakrotnie tansza

    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl