  • Data: 2017-03-03 13:56:53
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 3 marca 2017 13:27:44 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > głucha cisza. Nie chciałbym mieć czegoś takiego w domu. Bo owszem, tego
    > się tak nie zauważa, jak się cały czas w tym siedzi, ale to nie jest
    > jednak obojętne w kwestii oddziaływania na nas, nasze zmęczenie itp.

    W biurach i blokach mieszkalnych mam wrażenie, że wykonawca tejże
    wentylacji ma głęboko w d. ten aspekt użytkowania. Widziałem
    kilkanaście instalacji, niektóre do tego stopnia schrzanione,
    że oprócz hałasu w mieszkaniach blisko centrali, ciąg powietrza potrafił
    skracać rurkę spiro i szarpać anemostatem (coś jakby podczas odkurzania
    zatkać łapskiem rurę). Zresztą w hotelach też potrafią spieprzyć,
    świst z anemostatu jest nader upierdliwy.

    Odnośnie instalacji w chałupie wypowiem się tylko o swojej.
    Od centrali do skrzynek rozdzielczych idzie rura 200 "sonodec",
    zrobiona z miękkiej folii z dziurkami, wzmacnianej drutem, potem
    jest izolacja wełniana i znowu warstwa miękkiej folii, tym razem
    nieprzepuszczalnej. Od skrzynek, luft wędruje do pokoi rurkami
    fi 75 (wewnętrzna 63), u mnie akurat po 2 rurki na pokój. Potem
    jest skrzynka rozprężna i anemostat. Hałas nie występuje.
    Moja małżonka ma słuch doskonały, a w nocy potrafi ją wkurzyć chomik,
    zżerający marchewkę na drugim końcu chałupy. Odnośnie wentylacji uwag
    nie zgłasza :P Jak się wejdzie na drabinę i przystawi ucho do anemostatu
    i odpali się centralę na 100%, w nocy przy dużym skupieniu słychać
    coś tam, ale trzeba uspokoić oddech i dookoła musi być idealna cisza.

    L.