  • Data: 2017-03-04 02:26:42
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 3 marca 2017 14:57:10 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > No OK. Czyli jeżeli tak się da, to by mnie urządzało.
    > Jak schematycznie zatem wygląda taka prawidłowo zrobiona instalacja?

    Prawidłowych jest pewnie sporo. Ja robiłem akurat na pe-flexach,
    możesz sobie wyguglować jak to wygląda. Generalnie jest tak jak piszesz,
    grube rury dookoła rekuperatora są z sonodeca 200 (z czerpni i wyrzutni
    do centrali, a także z centrali do nawiewu i wywiewu). Dalej są 2
    skrzynki rozdzielcze, jedna wywiewna a druga nawiewna. Projektuje się
    je na stronie producenta (w przypadku peflexa), potem projekt zamawiasz
    i oni robią tak jak sobie wymyśliłeś. Później ze skrzynki rozdzielczzej
    nawiewnej rury lecą do pokoi, salonu i innych miejsc, gdzie chcesz mieć
    świeże powietrze. Skrzynka wywiewna opędza zaś łazienki, kibelki,
    garderoby i inne brudne miejsca. Od skrzynek do pomieszczeń idą rury
    plastikowe fi 75. W każdym pomieszczeniu jest skrzynka rozprężna,
    do której są podczepione rurki (jedna bądź więcej), a potem jest
    anemostat. No i w zasadzie tyle.

    > Przy czym interesuje mnie, jak każdego, wariant skutecznie cichy, ale
    > jak najtańszy...

    Najtaniej będzie jak rekuperator i klamoty zakupisz przez jakiegoś
    montera i zrobisz sobie sam. Jak nie masz czasu/chęci, do kosztorysu
    materiałowego trzeba dorzucić z 50% więcej na robociznę.

    L.