  • Data: 2017-03-13 16:17:07
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-04 o 02:26, Lisciasty pisze:
    > Prawidłowych jest pewnie sporo. Ja robiłem akurat na pe-flexach,
    > możesz sobie wyguglować jak to wygląda. Generalnie jest tak jak piszesz,
    > grube rury dookoła rekuperatora są z sonodeca 200 (z czerpni i wyrzutni
    > do centrali, a także z centrali do nawiewu i wywiewu). Dalej są 2
    > skrzynki rozdzielcze, jedna wywiewna a druga nawiewna. Projektuje się
    > je na stronie producenta (w przypadku peflexa), potem projekt zamawiasz
    > i oni robią tak jak sobie wymyśliłeś. Później ze skrzynki rozdzielczzej
    > nawiewnej rury lecą do pokoi, salonu i innych miejsc, gdzie chcesz mieć
> [...]

    A co myślicie o wykorzystaniu w sumie nieużywanych wentylacyjnych
    kanałów kominowych do "zejścia" z piętra (gdzie byłby ewentualny
    rekuperator z wentylatorami) na parter?
    Dom, jak to kostki z lat 80., ma 2 bloki kominowe i w każdym takim bloku
    mam kilka kanałów. Używane jak dotąd na cały dom są tylko 3 - dla kotła
    CO jako wlot/wylot, jeden na wentylację dla piętra (koło kotła), jeden
    na wentylację parteru, jeden dla kominka. Na upartego w jednym idą też
    kable antenowe, więc też zajęty. Spokojnie 2, a może i więcej kanałów by
    się znalazło, żeby sprowadzić wdmuchiwane/wyciągane powietrze
    bezinwazyjnie na parter. Czyli wbiłbym się rurą w taki kanał u góry,
    potem kolejną na dole i kanał by robił za fragment pionowy rury
    wentylacyjnej. Może tak być czy jakieś wymagania uniemożliwiają takie
    użycie? Oczywiście dany kanał kominowy byłby zatkany na dachu.
    Co sądzicie? Bo wtedy, to nawet zaczyna to całkiem sensownie wyglądać,
    bo wszędzie mam podwieszane sufity, więc rury tam można schować, z
    pionowe przewody by robiły kominy i całość dałaby się ogarnąć bez
    jakichś masakrycznych demolek w całej chacie...

    Przy okazji, Siwicki za swój rekuperator (w zasadzie wymiennik) chce
    obecnie 1800 zł. Warto?

    Pzdr
    --
    /__/_* /