  • Data: 2011-11-17 20:37:10
    Temat: Re: Dostałem nową taryfę z PGNiG
    Od: Paweł Hadam <...@...p> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.11.2011 18:56, quent pisze:

    > Przy gazie też można przecież.
    > Czy jest jakiś problem aby mieć taryfę w której samemu podaje się co
    > miesiąc stan licznika?
    > Ja dopiero co podpisywałem umowę w PGNiG na domek jednorodzinny i taką
    > właśnie wybrałem.

    Jest tylko mały szkopuł: różnica w abonamencie miesięcznym pomiędzy
    taryfą W2.1 (odczyt raz do roku i prognozy) a W2.12T (odczyt klienta co
    miesiąc i faktura co miesiąc, odczyt kontrolny raz w roku) wynosi
    3.15zł. Rocznie to 37.80. Zakładając odsetki na lokacie 8% i nadpłatę za
    cały rok zaksięgowaną na pierwszej fakturze (mało prawdopodobne), to
    musieli by się "pomylić" w prognozach o ok. 470zł. Wówczas wpłacając
    taką sumę do banku i podając odczyt co miesiąc byłbym na zero. To znaczy
    nie całkiem - będę tracił czas na odczyty, telefonowanie czy wysyłanie
    internetem, obsługę tej lokaty w banku - w sumie więc na niewielki
    minus. Żeby opłaciło się odczytywanie comiesięczne, to trzeba by mieć
    ogromne zużycie, w dodatku bardzo nieregularne. W moim przypadku w
    dotychczasowej konfiguracji "nadłożyłem" 120zł za pół roku, więc wolę
    pozostać przy odczycie rocznym, zwłaszcza, że według nowej taryfy
    prognozy powinny być nieco dokładniejsze, bazujące na zużyciu średnim w
    ciągu roku a nie jakichś czary-mary w zależności od pory roku, co u mnie
    się nie sprawdza (ciepła woda plus kuchnia, ogrzewanie mam z sieci).
    No chyba, że ktoś "na złość mamie odmrozi sobie uszy" i swoim kosztem
    nie udzieli niewielkiego kredytu monopoliście. Z dwojga złego ja wolę
    nie dokładać do interesu "dla idei" i zostanę przy odczycie rocznym.

    Pozdrawiam,
    Paweł