  • Data: 2011-11-22 10:25:30
    Temat: Re: Dostałem nową taryfę z PGNiG
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jadrda$qlp$1@news.onet.pl...
    > Hmmm a to mnie zaskoczyles....bo sadzilem do tej pory ze nie ma mozliwosci
    > produkcji energii na wlasne potrzeby zwlaszcza jak weszla w prad akcyza.
    > Będę musial sie skonsultowac z kumplami z Energoprojektu.....

    To nie jest takie pewne. Budują własną biogazownię na własne potrzeby, nawet
    malutką taką na trawę z koszenia, masz obowiązek zainstalować licznik gazu i
    opłacać akcyzę oraz VAT od akcyzy (takie mamy prawo). Więc myślę że z prądem
    też może być tak że trzeba będzie licznik i płacić akcyzę oraz VAT.
    Najciekawsze jest to że jak ja tą trawę trzymam na pryzmie i ona samoistnie
    zaczyna gnić i uwolnia w atmosferę metan to nic to nie przeszkadza
    urzednikowi. Najciekawsze jest to, że metan jest 20x groźniejszym gazem
    cieplarnianym niż CO2 :) Ale jak wezmę nakryję dzwonem albo folią ta pryzmę,
    zbiorę i sprężę ten gaz to już mnei urzędnik ścignie za brak licznika. I nic
    go nie przekona że moje działanie jest czysto ekologicznym gdyż gromadząc
    metan i spalając go w kogeneratorze z komin aleci sporo wody oraz mniejsze
    ilości mniej groźnego CO2. Ot takie pojebane mamy prawo.

    Marek