    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Drewn o na wiezbe
    Date: Wed, 25 Feb 2009 08:59:00 +0100

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    > Tartak tartakowi nierówny. Kupowałem więźbę w tartaku u kolegi, kupiłem bo
    > dał mi dobrą cenę na drewno. I co się okazało później okazało. Więźba
    > impregnowana ciśnieniowo (tzn. drewno zanurzone w wannie z prepratem i na
    > to idzie prasa) gdzie impregnat jest sprawdzany bodajże co 3 miesiące i
    > są wystawiane certyfikaty higieniczne, palności itp, jeśli byś chciał
    > uzyskać podobny efekt musiałbyś pomalować impregnatem drewno 15 czy 16
    > razy, co przy cenie impregnatu jest nieopłacalne. A poważny tartak nie
    > pomaluje ci badziewiem, bo w przypadku zamówień publicznych w każdym
> [...]

    Wszystko to prawda w teorii ale niestety praktyka jest inna w wiekszości
    tartaków. Pogadaj nie z kolegą/właścicielem tylko pracownikami. W praktyce
    to oni drewno zanurzaja w korytach wypełnionych kolorowa bejcą i tyle. Bejca
    tańsza od impregnatu a koszty tną wszyscy. Mi własnie znajomy pracownik
    tartaku z którego bralem drzewo zasugerował żebym nie przepłacał za
    impregnacje bo on wiedział jak oni impregnują(bejca). A drewno tartak miał
    super, jakośc gotowej wieźby też super a impregnowałem sam. A jak ktoś chce
    zanurzeniowo to wykopać długi dołek, wyłożyc folią budowlaną wlać tam
    impregnatu i zanurzać belki. Przynajmniej będzie wiadomo że zaimpregnowane i
    czym.

    Powyzsze oczywiście nie dotyczy wszystkich tartaków ale smiem twierdzić że w
    większosci jest tak jak piszę.