  • Data: 2013-11-16 11:14:14
    Temat: Re: Drewniany kompostownik - zabezpieczenie
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-12 09:02, Ariusz pisze:
    > Zastanawiam się nad zabezpieczeniem drewnianego kompostownika przed
    > szkodliwym (?) działaniem zawartości na drewno (różne pozostałości po
    > budowie ale głównie sosna i nieco modrzewia).
    > Ile lat może wytrzymać taki kompostownik pomalowany tylko impregnatem do
    > drewna? Może czymś go jeszcze dodatkowo zaimpregnować
    > Pomyślałem, że może od wewnątrz wyłożę go membraną dachową, która dość
    > skutecznie izoluje przed wodą, a jednocześnie przepuszcza powietrze.
    > Czy ktoś już coś takiego robił?

    A nie łatwiej i taniej kupić plastykowy kompostownik i nie bawić się w
    impregnaty i trucie olejem?

    Olej silnikowy będzie wypłukiwany systematycznie z drewna i będzie
    skażał ziemię (i kompost, który tam będziesz miał). Ja rozumiem, że
    kiedyś ludzie byli głupi i nie zdawali sobie sprawy z ryzyka, ale teraz
    jak już wiadomo, jakie to świństwo i jakie koszty zdrowotne poniesiesz,
    może warto porzucić ten pomysł.

    Jak masz jeszcze na działce studnię, to życzę smacznego.

    M.