  • Data: 2013-11-20 09:04:39
    Temat: Re: Drewniany kompostownik - zabezpieczenie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 12 listopada 2013 09:02:44 UTC+1 użytkownik Ariusz napisał:
    > Zastanawiam się nad zabezpieczeniem drewnianego kompostownika przed
    >
    > szkodliwym (?) działaniem zawartości na drewno (różne pozostałości po
    >
    > budowie ale głównie sosna i nieco modrzewia).
    >
    > Ile lat może wytrzymać taki kompostownik pomalowany tylko impregnatem do
    >
    > drewna? Może czymś go jeszcze dodatkowo zaimpregnować
    >
    > Pomyślałem, że może od wewnątrz wyłożę go membraną dachową, która dość
    >
    > skutecznie izoluje przed wodą, a jednocześnie przepuszcza powietrze.
    >
    > Czy ktoś już coś takiego robił?

    Postaw kreske na tym kompostowniku.
    Odsłuży swoje i trzeba kolejny.
    Jako ulepszenie rozważ zrobienie na przyszłość deseczek łupanych a nie cietych.
    Ewentualnie zrobić kompostownik z sztachetek okrągłych.
    Drewno łupane wolniej się degeneruje.

    Alternatywnie możesz zmontować kompostownik z siatki MM-ki plus jakaś mata słomiana.
    Byle siatka pomalowana to troche lat postoi.

    Pojemniki szczelne są bez sensu. W nich rozkład nie robi się tlenowy tylko
    beztlenowy. Czyli w wiekszości jakaś pleśn czy inne beztlenowe bakterie. I idzie
    powoli.

    Zamiast takiego plasticzaka czy blaszaka juz lepiej po prostu pare betoników
    postawić. Rozłazić się troche bedzie ale latwiej rozebrać i przegarniać a kompostuje
    sie szybciej...