    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Drzewa umierają stojąc.
    <1fy13k2lp4l86$.rqy0mxbd1u69.dlg@40tude.net> <mbb3oa$tc5$1@dont-email.me>
    <1iryoc1m95bbm$.1qfqgodlzuxat.dlg@40tude.net>
    <mbb65e$8tl$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54da2bb5$0$2198$65785112@news.neostrada.pl>
    <mbdepj$ll1$1@news.vectranet.pl>
    <54da5482$0$31932$65785112@news.neostrada.pl>
    <mbdnf1$lfn$1@dont-email.me>
    Date: Tue, 10 Feb 2015 21:36:30 +0100

    Pan Pszemol napisał:

    > ?? po diagnoze to wybierz się do doktora jakiegoś...
    > ja nie wiem jak takie coś nawet wygląda - sorki :-)

    Kiedyś przed laty wpadł do mnie rano mój przyjaciel (podobno był nawet
    hrabią) Xawery X. i zakrzyknął w te banalne słowa: "Eureka! eureka!"
    Muszę dodać w dyskrecji, że cierpiał od dawna na hemoroidy (czyli
    hemeroidy, jak mówią ludzie dystyngowani) i że obecne rewelacje moje nic
    go już obchodzić nie mogą, ponieważ zginął w wojnie przeciwbolszewickiej
    w r. 1919. Był kawalerzystą, i to dobrym. Przeklęte "guziki" czy "śliwki",
    jak mawiał, przeszkadzały mu bardzo, a na operację w czasie wojny zdobyć
    się nie mógł. "Eureka" -- ryczał i tańczył biedaczek z radości. Kiedy się
    uspokoił, zapytałem go się z polska: "Co zacz?" "Odparł" natychmiast:
    "Pomyśl, Stasiu: u pięciu doktorów się leczyłem: dawali mi czopki,
    radzili operację, a żaden z nich nie powiedział mi tego, co sam odkryłem
    dziś". (Było to w kwietniu 1918 r.) "Zapychanie -- oto tajemnica
    wszystkiego. To, co dawniej robiłem siodłem przez godzinę, dziś zrobiłem
    palcem w dwie minuty". (Oczywiście nie ręczę za dosłowność tej rozmowy
    -- jednak utkwiła mi ona tak w pamięci, że możliwe są chyba tylko drobne
    dewiacje od rzeczywistego jej tekstu.) "Smaruję się zawsze oliwą przed,
    potem myję się zimną wodą, ale nigdy mi nie przyszło na myśl zapchać
    wszystkiego palcem. Otóż dziś, prawie mimo woli, wiedziony jakimś
    tajemnym przeczuciem spróbowałem. I, o cudzie! -- wszystko wlazło, nic
    mnie nie boli i nie potrzebuję na razie operacji. Pojutrze jadę na front
    i nic mnie nie obchodzi. Jeśli zginę, to szczęśliwy". I znowu zaczął
    tańczyć śpiewając znaną piosenkę:

    Ja by dawno uż był gieroj
    No u mienia jest giemoroj.

    Jarek (w Stasia i pięciu doktorów zastępstwie)

    --
    Wszystko my mu dawali | Wykończył się ten facet,
    Newet i to cjankali, | Jak ten wendnoący tacet,