    From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Drzewem w sasiada
    Date: Wed, 29 Jun 2011 15:32:00 +0000 (UTC)

    skryba ogrodowy <s...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie do końca.
    > Masz psa - odpowiadasz za szkody przez niego poczynione
    > i nikogo nie obchodzi, że nie wiedziałeś jak sie nim opiekować,
    > by szkody nie uczynił.
    >
    > Posiadasz - masz wiedzieć jakie środki bezpieczeństwa
    > należy przedsięwziąć, by z powodu posiadania nikt nie ucierpiał.

    Czysta prawda , za psa odpowiada własciciel, który POSŁUGUJE SIĘ
    ZWIERZĘCIEM
    Z drzewami rosnacymi na działce, z ktorej mogą kiedyś paść na sasiednie
    juz nie takie to "czyste i wyraźne.. Tutaj przy szukaniu zobowiązanego do
    naprawienia szkody mozna by co najwyzej posłuzyć sie zasadą słuszności , a
    to nie takie juz łatwe. Ktoś pisze - skrócić drzewa! Mam na placu wysokie na
    ponad 20 m sosny i skrócenie ich oznaczałoby ni mniej ,ni wiecej obcięcie
    ich-sciecie. Bo ich korony wiszą wysoko i taka zalecana tu wczesniej
    Ingerencja skończy ich zywot. Wiec co? kasowac te sosny?? A Jusci, prawem
    Murphego..?? Chyba że powstaje sytuacja, w której drzewo/a nachylone jest
    coraz bardziej na posesję sąsiada i zaczyna stanowic zagrożenie - widoczne
    dla oka urzedniczego. Mozna w braku porozumienia sąsiedzkiego( a o takowe
    najłatwiej....) do wydziału Lesnictwa w Urzedzie gminnym/miejskim o wydanie
    decyzji administracyjnej o usunieciu zagrazajacego drzewa. Łatwo
    przewidzieć , opór niejednego sąsiada , bo akurat jemu samemu nie grozi...
    Temat przerabiałem z sąsiadem instytucją kościelną , z placu ktorej
    walące się okresowo podeschłe sosny obrywały przy słupie zasilanie
    energetyczne.Słup stoi na posesji tejże instytucji. Pracownicy ZE wzywani
    przez nas przybywajacy usunąć awarię po kolejnym upadku drzewa nie byli
    wpuszczani przez pracowników tejże instytucji charytatywnej na teren
    ogrodzonej posesji, a ja widziałem ...ciemność. W końcu alarm na szczeblu
    Ojca Dyrektora instytucji podziałał na wyobraźnie i awaria została
    naprawiona. Ale z sasiadem może byc jak u Fredry... > Pozdrawia~M