    From: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Drzewem w sasiada
    Date: Thu, 30 Jun 2011 12:59:12 +0200

    Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:iuhjc4$l6g$1@inews.gazeta.pl...
    > Na wszelki wypadek obserwuję
    > proces poczylania się( w naszej okolicy widać charakterystyczne pochylanie
    > sie od strony wiatrów zachodnich.

    To dla drzewa nie problem.
    Od zawietrznej buduje drewno kompensyjne,
    a od nawietrznej drewno tensyjne.
    Jedno radzi sobie ze ściskaniem a drugie z rozciąganiem.

    > Systemy korzeniowe są juz coraz słabsze.

    O, tutaj się nie zgodzę.

    > Z rozmowy z lesnikiem(lesniczym) wiem tyle, że w zasadzie te widokowe
    > sosny nadają się do "wymiany".

    Ha, musi być Tobie bardzo życzliwy,
    albo potrafisz być wobec niego niezwykle przekonujący.
    :-)

    > Obawiam się, że proponowana przez Ciebie Skrybo operacja na tych
    > leciwych drzewach może nie przynieść już poprawy, a wrecz je dobić.

    Sądzę odwrotnie.

    > Nasze sosny na szczęście rosną na piaszczystych gruntach, od dawna
    > musiały
    > głeboko wgryzać się w ziemię i mają dobre parametry mechaniczne(geste,
    > liczne sloje) To je zapewne trzyma jeszcze w niezlej kondycji.

    Jeśli nie będzie wiało 10 w skali B. to postoją jeszcze ze sto lat.

    > Na niektorych juz pojawiaja się dziecioły , co dobrze drzewom juz nie
    > wrózy..

    Pielęgniarze przybywają zwykle z pomocą, a nie po to by szkodzić.

    > Z ochotą prtzeczytam, jesli tylko dostanę.W poblizu mam nadlesnictwo.

    Wątpię, by już tą pozycję zakupili, ale możesz im to zasugerować,
    bo to pozycja tegoroczna.

    Pozdrawiam optymistycznie
    skryba