  • Data: 2010-03-05 19:48:25
    Temat: Re: Dwa projekty, czy drugi duzo tanszy od pierwszego?
    Od: Gonzo <g...@n...nn> szukaj wiadomości tego autora

    HANA wrote:
    > na moje oko od czasow jak przestali podawac powierzchnie calkowia raczej bym
    > stwierdzil roznice na poziomie 50-70% w kosztach budowy...
    > patrzac na kubature nawet wiecej ale trzeba by przysiasc na dluzej i
    > policzyc...

    A jak to policzyc tak na szybko? Ja licze tak:
    14m2 zabudowy roznicy, czyli 28 m2 powierzchni poziomych, strop i
    posadzki. Jakies 200 zl za metr to daje 5600. Do tego trzeba troche
    rozciagnac sciany i fundamenty, niech bedzie ze dwie sciany rozciagam
    nieco ponad metr, kazda 4m wysoka - jakies 1600. Do tego scianka
    kolankowa - zamiast 0.5 metra bedzie 1.6 po calym obwodzie, znow 200 za
    m2 daje okolo 8000. W sumie cos okolo 20 tys. Do tego kilka rzeczy
    jakich nie przewidzialem. Zdaje sobie sprawe, ze moje obliczenia
    przypominaja sasiadow z czeskiej kreskowki ale czy chociaz rzad
    wielkosci dobrze mi wyszedl?

    Dzieki,
    Lukasz