  • 1. Data: 2012-03-29 18:23:09
    Temat: Re: Dwie taryfy ponownie do przemyślenia;)
    Od: mal <m...@g...com>

    On 29 Mar, 12:27, Kris <k...@g...com> wrote:
    > Zrobiłem sobie symuklacje i wychodzi mi że dwie taryfy opłacają się nawet wtedy gdy
    w dziennej/droższej zużywasz 70% energi a w tańszej tylko 30%. Jeśli zużycie
    procentowe w tańszej taryfie będzie ponas 30% to jeszcze więcej zyskujemy.

    Twoja symulacja nie kłamie :)
    Kilkanaście lat temu, po podłączeniu się do sieci gazowej, stanęłam
    przed alternatywą - wymieniać licznik prądu na jedno taryfowy, czy
    pozostać przy starym, 2-tar. Zaprzyjaźniony człowiek z biura obsługi
    klienta elektrowni radził, by nie wymieniać, bo ZAWSZE będzie to
    tańsza oferta od ogólnie stosowanej.

    Pozostawiłam. A dla podkreślenia, że miał on rację podam, iż pomiędzy
    10 stycznia a 10 marca b.r.zużycie prądu w 2 taryfie wynosiło u mnie
    50% taryfy1. Bez szczególnego zwracania uwagi na czas, gdy włączam
    bardziej "energożerne" urządzenia.
    Wprawdzie opłaty dodatkowe są podwójne, ale i tak wychodzi kilkanaście
    złotych mniej w ogólnym bilansie.