  • Data: 2009-02-15 12:43:02
    Temat: Re: Dylemat z oczyszczalnia
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Druid29 pisze:

    > Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Ważne by było co zrobić ze ściekamia, a z zasadzie z wodą,
    >
    > A jakie duże musi być takie poletko, aby zagospodarować określoną ilość
    > wody?
    > Pytam bo mam jeszcze problem z nadmiarem wody z drenażu i z nadmiarem
    > deszczówki (grunt nieprzepuszczalny, wysoki poziom wód gruntowych).
    :)
    Ewapotranspiracja to proces dość złożony zależny od wielu czynników
    oprócz czynnika roslinnego zalezny od temperatury,cisnienia, pory dnia,
    siły wiatru , struktury i rodzaju gleby, poziomu wód gruntowych.
    Tak najbardziej ogólnie mozna powiedzieć, ze w danych warunkach
    roslinność higrofilną wysokośći rzędu około 2 metrów jest około 5x
    większa niż lustra wody.
    Sam jestem bardzo ciekaw tych wartości i zamierzam u siebie pobawić sie
    w mierzenie.
    Napewno jednak nie ma co liczyć aby roslinkami dało się obniżyć poziom
    wód gruntowch o ile nie wybudujesz podgrzewanej szklarni w której
    będziesz żuzywał dziennie kilkadziesiat kubków wody
    :)