  • Data: 2009-02-15 19:16:08
    Temat: Re: Dylemat z oczyszczalnia
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej S. pisze:

    > Pierwszy raz widze ten pomysl z półkregami. Na pierwszy rzut oka
    > wydaje sie, ze gruba obsypka musi wyjsc taniej. Moze przyuważyłeś,
    > czy w półkregach sa powiercone dziury? (chyba nie - temu odstepy
    > takie duze). A nie ma obawy, ze wzdluz takich szczelin geowłóknina
    > peknie i pusci zwir na rure? (Wiem, rysunek jest "przerysowany",
    > ale mimo wszystko). Cos mi mówi, że jednak odpowiednie kruszywko
    > bedzie lepsze ...
    :)
    porównując oferty tej i podobnej ale z kruszywem
    to oferta tej firmy była tańsza (jeszcze zanim zaczałem się targowac:)))))
    Nie widziałem montażu drenów w stanie odkrytym ale firma ta ma na
    lokalnym rynku bardzo dobra opinię
    Zapytam jutro o szczegóły i napiszę albo poproszę aby ktoś z firmy się
    wypowiedział na grupie

    > Moi decydenci gminni wchodza w to (rozdają projekty):
    :)
    Projekt dostałem w cenie oczyszczalni
    a w gminie obiecali 50% dofinansowania
    Roślinne oczyszczanie zazwyczaj obsadzane są Trzciną pospolitą
    (Phragmites communis)
    Ona po osiagnięciu odpowiednich rozmiarów kęp w pełni wywiązuje
    się z funkcji czyszczenia ścieków nawet zimą .
    Poprzez zastosowanie sadzonek miscnathusów, ozdobnch turzyc i
    mrozoodpornych bambusów można sprawić , ze bedzie to nie tylko
    funkcjonalne ale również bardzo ozodobne.
    A po przez to , że bambusy sa zimozielone to nawet zimą w jakimś
    zakresie będą transpirowały wodę.

    > Wykonanie tego polega na przewalaniu szpadlem ziemi (a na tym sie
    > znam :-) ) - kopie stawik, a z pozyskanej ziemi usypuje
    > burty poletka. Trzeba zauwazyc, ze dno poletka musi byc ponad
    > poziomem wody w stawiku (bo nie poplynie). Czyli wszystko pasuje.
    :)
    u siebie mam idealne warunki do takiej oczyszczalni
    http://trawki.pl/images/dom/domek%20zza%20stawu4.JPG
    Oczyszczalnia będzie na prawo od domu a poletko za tymi wierzbami na
    prawo nad stawem
    A na lewo na tej fotce jest ta Trzcina pospolita
    :)
    > Tez zaczynam w marcu, chcialbym wszystko zrobic samemu. Mam juz
    > 3 (a nie 2 jak we wszystkich znanych mi projektach) studnie przelewowe
    > z kregów betonowych. Grunt - glina, nic nie ucieknie, poza tym
    > dosc starannie oblepione i omaziane od zewnatrz. Nie bardzo wierze
    > w gotowe projekty - wyglada ze w tej dziedzinie nie ma jeszcze madrych.
    > Najwyzej przyjde do Ciebie po rosliny, choc mieszkam nad Narwia
    > i licze na obfity pozysk naturalny. Zeby tylko mi sie bobry nie
    > wprowadzily.
    :)
    Ja nad stawem mam szczury pizmowe , które wyjadaja mi kolorowe rybki
    ale wracajać do oczyszczalni zasadniczo u mnie będzie to typowa
    biologiczna z poletkiem doczyszczającym .
    Chcę u siebie sam sprawdzić ile i w jakich miesiacach takie poletko
    roślinne wytranspiruje wody.
    Wystarczy na dnie tego poletka ułożyć folie oraz dren
    na wylocie którego mierzyć ilość wody wypływającej.
    Ilość wody wpływającej będę miał z ilości wody zużytej w domu
    W bilansie wodnym trzeba chyba będzie również odliczyć wodę opadową
    :)