  • Data: 2009-02-15 23:08:22
    Temat: Re: Dylemat z oczyszczalnia
    Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
    news:gn9tm3$3o8$1@news.wp.pl...

    > może warunki wodno gruntowe nie pozwalają ci nba oczyszczalnie z drenażem
    > lub roślinnej, ale są oczyszczalnie całkowicie odseparowane od środowiska
    > np. oczyszczalnia z osadem czynnym (połączone trzy zbiorniki zawsze pełne
    > i tylko rurka z oczyszczoną wodą do studzienki chłonnej)
    Ja również rozważałem budowę oczyszczalni biologicznej, która na wyjściu
    daje wodę II klasy czystości, jednak pozostaje problem pozbycia się wody.
    Już nawet konsultowałem to z kilkoma firmami o oczyszczalni.
    Płytka studzienka chłonna nie zadziała przy wodach gruntowych na głębokości
    niecałego metra, a na głębszą studnię chłonną (około 4-5 metrow) nie wyda
    zgody hydrogeolog w mojej miejscowości (też nie wiadomo, czy by zadziałała).
    Pozostaje tylko poletko rozsączające wyniesione ponad poziom gruntu, co w
    moim przypadku oznacza spory nasyp naprzeciw tarasu. Dla zobrazowania
    tematu - działka ma średnie nachylenie 12 stopni, czyli jakieś 3 metry
    różnicy poziomów na szerokości działki 26 metrów, a wylot z kanalizacji domu
    jest po tej niższej stronie. Aby zagospodarować ogród, wypoziomowałem
    środkową część działki, więc na wiosnę pod skarpą widziałem że woda gruntowa
    niemal wychodzi na powierzchnię.
    Tak więc mam to nieszczęsne szambo i czekam na kanalizację miejską.

    Pozdrawiam,
    Druid29