    From: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dzialki [troche OT]
    Date: Tue, 10 Mar 2009 17:14:37 +0100

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gp5m00$iko$1@news.onet.pl...

    > ja bym sprobowal takiego wariantu:
    > 1) ide do sprzedawcy i mowie: ok, biore. Niech pan zbiera papiery
    > i biegniemy do notariusza.

    Jakie papiery ? Dowód osobisty ? Na sam aktualny wypis z planu
    zagospodarowania, zapewnienia dostawy mediów itd. poczekasz z dwa miesiące.

    > 2) Notariusz daje ci akt, w ktorym gwarantuje, ze dzialka jest
    > wolna od wad prawnych (typu cos nie tak w KW, cos nie tak
    > z prawem wlasnosci...)

    Notariusz nie gwarantuje takich rzeczy. To DEKLARUJE sprzedawca. Notariusz
    sporządza tylko akt notarialny.

    > 3) w czasie kiedy wlasciciel zbiera papiery ty robisz wywaiad w gminie,
    > czy nie ma tam jakiejs zlej infrastruktury i jakie sa plany
    > zagospodarowania,
    > oraz wypytujsz sasiadow, czy sa zadowoleni.

    100% pewności dają ci dopiero pisemne odpowiedzi instytucji. Dlatego
    normalną procedurą jest spisanie umowy wstępnej, uzyskanie odpowiedzi i
    sprzedaż.