  • Data: 2009-03-23 22:24:14
    Temat: Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Problem moze tkwić w zbyt dużej składowej indukcji...
    > zanim cewka się nasyci to różnicówkę może wywalić. Dlatego obwody
    > "silnikowe" o dużych prądach inaczej się zabezpiecza niż zwykłe

    To twoja teoria?

    Ja mam podłączone różne silniki i jest OK.
    Tylko raz różnicówka działała jak sąsiad podłączył silnik i dał "N" na obudowę.
    Wtedy musieli podkładać deseczki aby nie leżał na glebie.

    Ja w domu mam jedną różnicówkę, która obejmuje całość obwodów i nie działa ona
    zbyt często.
    Dlatego uważam że jeśli instalacja jest zrobiona OK to nie powinno być
    kłopotów.
    Chyba, że będzie się stosować chińskie wynalazki, które nie posiadają
    należytej izolacji lub kondensatory zrobione z "bambusa".

    Moją dewizą jest aby różnicówką zabezpieczać wszystko oprócz obwodów
    oświetleniowych ponieważ tam jest małe prawdopodobieństwo wystąpienia
    porażenia kogoś.
    Korzyści takiego postępowania są wymierne ponieważ jeśli różnicówka już
    zadziała to jest ciemno, a znalezienie wtedy latarki graniczy z cudem.

    Ile róznicówek na dom to już inna bajka, która na forum wywołała żywiołową
    dyskusję.
    Zbyszek