eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia › Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
  • Data: 2009-03-29 10:05:54
    Temat: Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
    news:gqm3g0$3f3$3@news.wp.pl...

    > no to ja ci tłumaczę że przewód PE w instalacji elektycznej służy wyłączni
    > do ochrony pzeciwporażeiowej, a zabezpieczenia przepięciowe od PE do tej
    > ochrony się zaliczają, i nie są to zadne filtry!:O)

    Filtry LC redukują przepięcia w urządzeniach zapobiegając uszokodzeniom
    odbiorników.
    Są to po prostu filtry mające za zadanie odseparowanie przepięć i
    wprowadzenie inercji.
    Przepięcia natomiast są rozładowywane przez iskrowniki oraz warystory.
    Same warystory ze względu na pewną bezwładność niewiele by się zdały,
    ponieważ zanim zadziałał by warystor to i tak odbiornik został by "ubity"
    przepięciem. Stąd też stosuje się filtry, które wprowadzają inercję dając
    czas na zadziałanie iskrowników i warystorów.

    > filtować przepięcia generowane przez urządzenie można wyłącznie wstawiajac
    > zabezpiecznie miedzy linie zasilania (czyli N/L) w przeciwnym wypadku
    > powodowały by one
    > zakłucenie prawidłowej pracy zabezpieczeń różnicowo prądowych!!!

    Każdy komputer, każdy telewizor, każda pralka, lodówka i wiele innych
    urządzeń posiadają filtry oraz zabezpieczenia przepięciowe połączone z PE i
    jakoś nie powodują one zakłóceń w prawidłowym działaniu zabezpieczeń
    różnicowo-prądowych. Ty jednak próbujesz wmówić, że jest inaczej.
    Zrozum, że zabezpieczenia połączone z PE powodują wyłączenie różnicówek w
    chwili pojawienia się przepięć. Stąd też czasami jak się pojawią takie
    przepięcia to różnicówki zostają wybite. Zostają wybite, bo mają zostać
    wybite. Nie jest to żadna wada, lecz ich normalne zadanie takie, jakie mają
    spełnić.
    Weź pod uwagę, że gdyby przepięcia były tylko redukowane pomiędzy L i N to
    powodowały by masę szkód w odbiornikach przebijając ich izolację pomiędzy
    elementami czynnymi czyli połaczonymi z L i N, a obudową, która połączona
    jest z PE. Pomimo istnienia zabezpieczeń pomiędzy L i N po prostu urządzenia
    były by "ubijane" potencjałami powstającymi pomiędzy L i N , a obudową
    połączoną z PE.
    Czy naprawdę nie jesteś w stanie tego zrozumieć ?

    > acha, pewnie nawet nie wiesz ze istnieją sieci elektryczne nie posiadajace
    > przewodu PE?:O)
    > są to na przykład sieci separowane, stosowane powszechnie w szpitalach, a
    > obowiazkowo na oiomach!!:O)

    Tak w ogóle chyba rozmawialiśmy o instalacjach w budownictwie mieszkalnym, a
    nie o instalacjach szczególnych z separacją obwodów zasilających oraz
    izolacją stanowiska pracy.