  • Data: 2009-03-30 20:45:02
    Temat: Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
    news:gqr2va$73v$3@news.wp.pl...

    > filtry które mają podłaczone kondensatory do PE powodują ciągłu upływ do
    > PE bez względu na to czy przepięcia się pojawią czy nie, a wiec zakłucają
    > prawidłową pracę zabespieczeń przeciwporażeniowych!!!

    Ale nie powodują wyłączania różnicówek, nawet jak podłączysz do instalacji
    kilkadziesiąt takich urządzeń.

    > tak, tylko dla odbiorników (z filtrami, zabezpieczeniami i innymi) nie
    > projektuje sie oddzielnych dla każdego rodzaju sieci!!!
    > czy uważasz ze taki komputer w szpitalu działa inaczej niż w domu? czy on
    > tam przestanie działąć, czy zostanie wykastrowany, stanie sie
    > niebezpieczny?:O)

    Nie wiem co dyktuje takie, a nie inne warunki budowania instalacji w
    szpitalach.
    Nigdy się nie zagłebiałem w ten temat i nie mam też doświadczenia w takich
    instalacjach.
    Dlatego też nie chcę się wypowiadać czy jest to dobre, złe, lepsze, gorsze i
    dlaczego.
    Miałem do czynienia tytlko kilka razy z naprawą urządzeń medycznych. Te
    jednak miały normalną ochronę z PE. Dlatego też nie jestem przekonany do
    końca, czy faktycznie jest jakiś wymóg dotyczący stosowania separacji i
    izolacji stanowisk dla urządzeń medycznych. Wypowiadam się tylko na temat
    instalacji w budownictwie mieszkalnym oraz w przemyśle, bo w takich branżach
    się kręcę i stąd jestem na bierząco w tych normach, a tu ochrona PE jest
    wymagana i do takiej ochrony buduje się urządzenia odbiorcze.