eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia › Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
  • Data: 2009-03-28 22:35:53
    Temat: Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
    news:gqm3fr$3f3$1@news.wp.pl...

    > nie ja to zaczęłem, bo to nie mnie zabrakło argumentów w dyskusji:O)

    To wskaż, w którym miejscu i w którym momencie Ci ubliżyłem ?

    > no i tu się znowu mylisz, bo ja akurat mam zasilacz z wyższej półki, nie
    > taki chiński z 29zł:O)

    No to zdradź jakiej firmy jest ten zasilacz i jaki to model z wyższej półki.

    > a jeśli chodzi o zabezpieczenia przepięciowe realizowane przez zwarcie do
    > PE
    > to one powinny być zamontowane na wejściu instalacji do budynku i przed
    > różnicówką (takich zabezpieczeń wymagaja normy elektryczne) natomiast
    > zabezpieczenie przepięciowe w odbiornikach realizujesz wpinając
    > warystor/diak/iskrownik mięczy linie zasilajace (L-N) po co chcesz to
    > robic
    > do PE?

    Bo przepięcia mogą mieć pochodzenie indukcyjne, choćby z indukcji impulsu
    elektromagnetycznego EMP, który może się pojawić podczas wyładowania
    atmosferycznego oddalonego o kilkaset metrów, a nawet kilka kilometrów i
    wcale nie musi to być wyładowanie do instalacji elektrycznej. Prądy i
    napięcia indukują się wtedy w przewodach instalacji elektrycznej w domu na
    skutek indukcji pola elektomagnetycznego.
    O ile zabezpieczenia przepięciowe redukują przepięcia od strony sieci
    zasilającej, o tyle są one bezużyteczne dla przepięc po stronie instalacji
    domowej. Przyczyna jest banalnie prosta. Po prostu wyłączniki
    nadmiarowoprądowe posiadają cewki z rdzeniem, które wprowadzają
    indukcyjność. Ta indukcyjność opóźnia oraz ogranicza dopływ impulsu
    przepięcia do ochronnika przepięciowego. Dlatego też bardzo ważnym jest
    zabezpieczanie instalacji wewnętrznej dodatkowymi ochronnikami i filtrami
    przepięciowymi, przynajmniej klasy D. Te niestety posiadają warystory i
    kondensatory połączone z PE, po to, żeby
    Dlaczego nie są one wpinane tylko i wyłącznie pomiędzy L i N ?
    Ponieważ przepięcia mogą także się pojawiać w przewodzie N względem PE.
    Co z tego, że masz warystor pomiędzy L i N ?
    Zredukuje on potencjał pomiędzy tymi przewodami, ale jednocześnie potencjał
    obydwu tych przewodów może osiągnąć wartość tysięcy Voltów względem przewodu
    PE, a także względem ziemii.
    Dlaczego ?
    1. Bo eSy wprowadzają indukcyjność, która dla krórkich impulsów o bardzo
    krótkich czasach narastania przepięc stanowi bardzo dużą oporność.
    2. Bo pomiędzy ochronnikami klasy B, a klasy C znajdują się filtry
    indukcyjne
    3. Bo wyłączniki różnicowo-prądowe mogą rozłączyć przewody L i N, którymi
    ładunek mógłby być odprowadzony do ziemii.

    Dzięki ochronnikom i filtrom wpiętym pomiędzy L i PE oraz N i PE
    wyindukowany ładunek w przewodach L I N zostanie rozładowany do ziemii nawet
    w przypadku rozłączonego wyłącznika różnicowoprądowego czy
    nadmiarowoprądowego.
    Jeżeli tego łądunku nie odprowadzisz do ziemii to może on przebić izolację
    odbiornika i go zniszczyć, a nawet porazić osobę.

    > nie wspominając już o takich bzdurach jak filtracja zakłuceń z zasialnia
    > do
    > PE:O)

    > jaka inna para kaloszy? i tu włąśnie wychodzi to twoje niby wykształcenie
    > i fachowość, bo włąśnie PE jest wyłącznie częścią ochrony
    > przeciwporażeniowej, a nie jakimś wynalazkiem zapewniajacym poprawną
    > filtrację, czy coś tam jeszcze!:O)

    Tu nie będę polemizował, bo widzę, że nawet nie chcesz zrozumieć co się do
    Ciebie pisze.

    > czy ty myślisz że np w takim radioodbiorniku bateryjnym wszelkiego rodzaju
    > filtry nie działają? sam siebie ośmieszasz, ale to już twój problem

    Jakie filtry i co one filtrują ?
    To, że są tam filtry nie oznacza, że są idealne.
    Te filtry są po prostu "wykastrowane" i redukują tylko pewnego rodzaju
    zakłócenia i przepięcia.

    > haha, wstawiasz zabezpieczenie między L i N i wsystko gra:O)

    > przeciwprzepięciowe to są zabezpieczenia a nie filtry!:O)

    Uważasz, ze cewka i kondensator nie ma żadnego wpływu na przepięcia, które
    mają charakter impulsowy ?
    Myślisz, że tylko warystory redukują przepięcia ?
    Mylisz się.
    Bardzo często stosuje się układy gasikowe przy urządzeniach indukcyjnych np.
    do gaszenia łuków elektrycznych na stykach, redukcji przepięć powstających
    na cewkach styczników czy transformatorów.
    To wszystko są filtry RC i LC

    > we wszystkich rodzajach sieci PE jest odzeparowane od LiN , bo PE służy
    > wyłacznie ochronie przeciwporażeniowej, i tylko uszkodzenie lub
    > zabezpieczenia są w stanie sprawić przepływ prądu do PE

    To jest ta "tsecio prowda górolska" - "cyli gówno prowda".
    We wszystkich rodzajach sieci stosowanych w budownictwie mieszkalnym PE
    połączony jest z N.
    Ale pomimo galwanicznego połączenia PE z N, istnieje ryzyko wyindukowania
    się wysokiego napięcia w przewodzie N względcem PE blisko odbiornika.
    Jeżeli tego nie rozumiesz to wybacz, ale dalsza nasza dyskusja jest
    bezsensowna.

    > tak więc podsumowując nie masz pojęcia o elektryce, elektronice i zdrowego
    > rozsądku

    He he he, bo Ty tak byś sobie życzył :)