  • Data: 2011-10-20 07:19:57
    Temat: Re: Ekogroszek Ledvice - palił ktoś tym
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wolim napisał:

    > Będę jeszcze testował jak spisuje się ze sterownikiem pokojowym. Bywały
    > przypadki, że piec się wyłączał (znaczy pokazywał "brak opału"), jak
    > sterownik pokojowy przełączał go w tryb dzienny. Spowodowane było to
    > tym, że sterownik, który jest na piecu ma ustawione, że jak w ciągu 5
    > minut pracy temperatura na piecu nie podniesie się o ileśtam stopni, to
    > znaczy, że skończył się opał. No i jak sterownik pokojowy załączał piec,
    > to rzeczywiście ciężko mu było dogrzać wodę w całym zładzie w ciągu tych
    > 5 minut. Teraz węgiel jest mniej kaloryczny, więc taka sytuacja może się
> [...]

    Ja ostatnio właśnie założyłem też sterownik pokojowy, ale inaczej trochę
    go podpiąłem...
    Jest on zainstalowany na zasilaniu pomp CO i jak temp w miejscu, gdzie
    go umieściłem spadnie poniżej zadanej, to wystartują pompy. Do tego
    momentu pracuje sama podłogówka. Na kotle jest cały czas temp powyżej 60
    stC, podłogówka grzeje - na min, bo zimy nie ma, w domu ciepło - pow 20
    stC, a zużycie węgla szacuję na ok 10 - 12 kg na dobę razem z grzaniem CWU.

    Dość niezdrowo dla kotła jest dopuszczać, żeby jego temp spadała do
    wartości niższych, niż 57 stC. U mnie jest cały czas gotowy do pracy na
    pełnej mocy i nie wymaga to od niego podnoszenia temp zładu w momencie
    załączenia pomp CO.

    Może inaczej sobie podepnij ten sterownik...? :-).

    pozdr
    Robert G.