    From: "jachoska" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ekogroszek Ledvice - palił ktoś tym
    Date: Thu, 20 Oct 2011 11:03:11 +0200

    .
    > Mam niedaleko skład węgla, który handluje czeskim ekogroszkiem z kopalni
    > Ledvice. Ponoć ma 25MJ/kg i pali się bardzo dobrze.

    Pisałem o tym już kiedyś. Raz kupiłem 4 tony czeskiego węgla. Nie wiem z
    jakiej kopalni.
    Węgiel był w kolorze brązowym (jakby brunatny).
    Spalał mi się niewiarygodnie szybko i pozostawiał masę popiołu. Ciągle
    biegałem do kotłowni.
    Więcej go nie kupię.

    Być może wcale nie ma dwa razy mniejszej kaloryczności niż krajowy z
    porządnych kopalń. Jak się nad tym zastanawiałem, to przyszło mi do głowy,
    że być może nie umiałem dobrać prawidłowo parametrów pieca do "wymagań" tego
    brązowego cuda. Teraz kupuję wyłącznie krajowy węgiel, ustawiam sterownik na
    automatyczny dobór parametrów (w moim piecu od Cichewicza nazywa się ta
    funkcja FuzzyLogic) i jestem w miarę zadowolony.

    Pozdr.
    Krzysiek

    PS. Przy okazji tego tematu mam pytanie do osób posiadających kocioł
    groszkowy z układem otwartym i przejściem przez wymiennik na obwód
    zamknięty.
    Czy macie gdzieś na obwodzie pierwotnym odpowietrznik (jeśli tak to w którym
    miejscu). Ciągle mi woda gulgocze mięczy pompką, a wymiennikiem (mam
    wrażenie, że w samym wymienniku). Pewnie jakiś bąbel powietrza. Nie wiem jak
    się go pozbyć. No i chciałbym przerobić jakoś ten układ otwarty, żeby na
    przyszłość automatycznie się odpowietrzał.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6558
    (20111019) __________