    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ekogroszek o kilku latach
    Date: Tue, 22 Dec 2009 02:38:48 -0800 (PST)

    On 22 Gru, 08:49, " g-jaro" <j...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Witam,
    > Kr tko po kilkuletnim u ytkowaniu pieca na eko-groszek.
    >
    > Jest (by ) to jeden z kolejnych marketingowych sposob w na wyci gni cie kasy
    > od ludzi pod pozorem oszcz dno ci, ekologii i wygody. Ja kocio na eko-groszek
    > w kot owni ju zasta em wi c nie boli mnie tak bardzo, e naby em go z g upoty
    > w asnej.
    >
    > Powierzchnia do ogrzania ok. 200-250 m2, kocio retortowy z podajnikiem
    > slimakowym ywiec 25 kW, sterownik kot a Geco. Zuzycie ok 7-8 ton na rok (CO +
    > CWU)
    >
    > W czym rzecz konkretnie.
> [...]

    Wiadomo ze bedzie syf. Dlatego trzeba przygotowac miejsce pracy pod
    kociol.
    Z zasypywaniem wegla nie widze problemow wystarczy dac wentylator
    wyciagowy i wczasie zasypywania wlaczyc go na max.
    Co do skaladowania wegla. Warto zainwestowac w specjalny zewnetrzny
    lej przy domu. Gdzie wywrota bedzie mogla spokojnie sypnac do leja
    wegiel.
    Z leja wyciagamy wegiel podajnikiem. oczywiscie trzeba miec wglad do
    szybra skad jest pobierane paliwo. W razie blokady trzeba niestty
    babrac sie w weglu.
    Co do spalania wegiel jest z roznych kopaln i od roznych hurtownikow.
    Kazdy kombinuje jak moze, slyszalem ze mial mieszaja z jakims innym
    pylem dla niepoznaki

    Sam kociol nalezy rowniez jakos odzielic od reszty kotlowni. Najlepiej
    jakas oslona tak aby pyl sie nie rosprzestrzenial i mozna jakos co
    jakis czas umyc.
    Bezwzglednie w kotlowni kafle. Z kratka sciekowa. Bierzesz waz i
    zmywasz wszystko jak u rzeznika.

    pod wzgledem popiolu nie widze problemu zakupic odkurzacz do tego
    celu. A pozatym piec powinien byc wyzej tak aby dorobic sobie szuflade
    pod nim na kulkach na popiol.
    Tak jak napisalem wszystko mozna sobie przygotowac aby sie nie babrac.
    Jednkaze to kosztuje. dlatego oszczednosci z tytulu posiadania taniego
    paliwa trzeba przeznaczyc na wyposazenie.
    Suma sumarum na to samo wychodzi.