  • Data: 2009-12-22 12:59:23
    Temat: Re: Ekogroszek o kilku latach
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    news:hgqd25$u4s$1@news.interia.pl...
    > Piach często kopany jest z dna jeziora/rzeki/zalewu/innego zbiornika. Cena
    > piachu jest tak niska w porównaniu z kosztem transportu, że raczej nikomu nie
    > chciałoby się oszukiwać lejąc go wodą, która też kosztuje ;)

    U nas piach jest przywożony z daleka. Nie ma u nas złóz piachu bo rzeki górskie
    to sam kamień a Dunajec to głównie granit więc co jak co ale przyjeżdza ten
    piach z daleka już suchy, obcieknięty. Żwir w okolicznych żwirowniach po
    stłuczeniu mokrego kamienia trafia na gigantyczna pryzmę z której hurtownicy
    patelniami 24tonowymi wożą sobie na swój skład. Też nie ma prawa z niego cieknąć
    woda tymbardziej po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Jezeli przez 3 tygodnie
    nie spadła ani kropla deszczu to po wysypaniu piasku nie ma prawa płynąć spod
    pryzmy strumyk wody.
    1m3 piachu to jakieś 1800kg i kosztuje na składzie 40zł. 1m3 wody kosztuje u nas
    parę zł. Wsyp do 25 litrowego wiadra piachu i zalej wodą. Zdziwisz się ile tej
    wody wejdzie bez śladu. Ale ja już wiem co jest grane. Skład budowlany o którym
    piszę graniczy z rzeką Dunajec wystarczy jakakolwiek pompa i wode mają tylko
    tyle co pompa prąd pociągnie.

    Marek