  • Data: 2013-01-01 15:22:33
    Temat: Re: Ekonimicznew palenie ekogorszkiem.
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > > Może ten artykuł Pana zainteresuje:

    http://www.instalator.pl/index.php?option=com_conten
    t&view=article&id=4667%3Akotly-weglowe-wodne-krytycz
    ne-temperatury&lang=pl

    > durny artykuł jak rzadko - szanowny pan doktor inżynier najpierw długo i
    > wnikliwie analizuje problem punktu rosy a następnie rozbrajająco stwierdza
    > "Każdy użytkownik musi w tym przypadku podjąć własną decyzję i sam ponieść
    > jej konsekwencje". To po jaki grzyb to pisze. Bo taki szary użytkownik
    piece
    > własnie od doktora inżyniera spodziewałby sie informacji technicznej
    > brzmiącej nieco inaczej niż "róbta co chceta".
    > b.

    I to straszenie trójtlenkiem siarki i kwasem siarkowym.
    Jeśli już, to dwutlenek siarki SO2 i kwas siarkawy lub wg nowej nomenklatury
    kwas siarkowy IV.
    Do kondensacji wilgoci ze spalin może dochodzić przy rozpalaniu pieca albo w
    sezonie kiedy temperatura na zewnątrz jest taka, ze w zasadzie każda
    temperatura "na piecu" jest za wysoka (takie przepalanie na zimne noce).
    A już na pewno problem jest umiejscowiony nie w piecu tylko w kominie.
    Zaradzić temu można przez wykonanie przewodu kominowego z odpowiednim
    kwasoodpornym wykończeniem i pieca ze stali kotłowej która jest odporniejsza
    na korozję.

    Węgiel wyjeżdżając z kopalni ma certyfikat kaloryczności i analizę na
    zawartość siarki.
    Widziałem takie kwity wg których zawartość S wynosiła od poniżej 1% do nawet
    kilku (~3)..
    Od tego zależy kwalifikacja węgla do określonego gatunku.
    Im bliżej klienta końcowego tym kwitów mniej a węgiel gatunkowo zyskuje.
    A zapytać sprzedawcę o zawartość siarki w sprzedawanym węglu to jak puścić
    bąka w salonie.

    PS
    Jakoś w tym wątku nikt nie pisał o temperaturze spalin na wylocie z pieca
    przy 40, 45, 50, >50 st. w instalacji.

    A to jest wyjaśnienie dlaczego paliwo tak szybko znika.