  • Data: 2013-01-01 14:32:42
    Temat: Re: Ekonimicznew palenie ekogorszkiem.
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jesli automatyka tego
    > nie robi, musisz tylko ustawic moc tak, zeby temp. powrotu byla wyzsza od
    > temp. granicznej zagrozenia korozja.

    A jaka to jest temperatura i na czym proces polega?
    Rury stalowe, stalowocynkowe są zagrożone korozją niezależnie od
    temperatury.
    Wg mojej wiedzy temperatura przyspiesza procesy chemiczne, w tym i
    korozyjne.

    Są środki które zapobiegają temu, np. chromiany (nazwy handlowe mogą być
    różne) o ile pamiętam to 1,5kg/100l kranówki. Takiej instalacji się nie
    opróżnia bo roztwór chromianu działa konserwująco. Utrzymywanie stałej
    minimalnej temp. wody w instalacji jest na pewno droższe.

    To co mi wiadomo to to, że w wyższej temperaturze (>50st.C) obecne w
    niektórych typach wody dolewanej do instalacji CO wodorowęglany wapnia i
    magnezu (rozpuszczalne) przechodzą w węglany (nierozpuszczalne) których
    osady zatykają rury instalacji.
    Są środki które i temu zapobiegają (np. chelaminy). Stosowane już
    powszechnie w kotłownictwie a zatem preparat nie powinien być drogi.

    Jak ktoś chce to może sobie przygotować wodę do instalacji CO uzdatnioną
    (odwapnioną) na wymieniaczu jonowym (zaprzyjaźniona kotłownia) i zabezpieczy
    antykorozyjnie chromianem.
    Źródło: książki S. Sękowskiego.
    pzdr