    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ekonomiczno-budowlane
    Date: Wed, 2 Nov 2016 12:25:01 +0100

    W dniu 2016-11-01 o 11:18, ToMasz pisze:
    > I ostatnia rzecz, trochę związana z dwoma poprzednimi. Czego ludzie
    > chcą? gdzie chcą mieszkać? Ja jestem z Bytomia na śląsku, gdzie fajne
    > mieszkanko, całkiem takie całkiem kupisz za 1000zł za metr. (czyli
    > młodzi, ona i on muszą pracować 3 lata i mieszkać z rodzicami oszczędzać
    > zanim kupią mieszkanie) 12km dalej są Katowice - stolica regionu. Tam
    > mieszkania są dwa, dwa i pół raza droższe. Bardzo dużo ludzi z Katowic
    > dojeżdża do pracy dalej niz 10km, ale w Bytomiu niechcą mieszkać. NAwet

    To i tak piękne, wręcz rajskie ceny... U mnie w Poznaniu to zwykle
    4500-4700/m2 i w górę... :/

    > w wynajętym mieszkaniu. dlaczego? JA niewiem. kolejne 15km dalej na wsi
    > wujek ma część chałupy. jakieś 120m. nikt tam nie chce mieszkać nawet za
    > darmo. Lokal jest do kapitalnego remontu, ale jakby się dobrze ogarnąć,
    > w ziemię rośliny powtykać, to by można spróbować samowystarczalne ranczo
    > zrobić. Ale ten dojazd do centrum handlowego - masakra.
    > Reasumując, tanio mieszkać, się da, ale tak jak chce i gdzie chce
    > przeciętny polak - już nie

    Tylko, że te ceny zazwyczaj się właśnie biorą z tych upodobań. A ja w
    sumie w pełni rozumiem, że w niektórych lokalizacjach ludzie nie bardzo
    chcą mieszkać. Jak z żoną szukaliśmy domu dla nas, to też mieliśmy
    bardzo konkretne wymagania co do lokalizacji. I tak, mógłbym gdzieś
    zamieszkać 2x taniej. Tylko potem się okazujesz, że to co taniej kupiłeś
    lokum, to kosztuje Cię transport z tych miejsc do np. pracy, dzieci do
    szkoły itd.
    Już pomijam upierdliwości i kłopoty z powrotem z jakichś spotkań
    towarzyskich ze znajomymi, że o tak niby błahych kwestiach wspomnę.

    Pzdr

    --
    /__/_* /