  • Data: 2011-11-04 09:32:22
    Temat: Re: Elektroniczne głowice termostatyczne
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Amir napisał:

    > Nie zgaśnie ci wtedy? jak tylko pół doby pracuje? W trybie nadzor przeciez i
    > tak co jakis czas musi podac paliwo
    > dla podtrzymania płomienia?

    U mnie nie gaśnie... mam ślimakowca i ustawiłem sobie przerwę w
    podtrzymaniu na 20 min - 15 było za mało, a 30 za dużo :-).

    > Czy mozesz opisac jak masz podłaczony ten pokojony sterownik?
    > Do kotła?
    > Do mojego kotła po podłaczenia np auratona, i jak osiągnie temp to odłacza
    > pompkę (tak wedłu instrukcji się dzieje)
    > ale czy wtedy sie nei zagotuje woda w kotle?

    Ja mam auratona 2005 - kilka tygodni temu go założyłem i odłącza mi
    pompki co do kaloryferów jak temp zadana jest osiągnięta.
    Ostatnio nie załączał się wcale, bo w nocy na zew w okolicach zera, a w
    dzień raczej cieplej...
    Teraz u nas zrobiło się zimniej - lodowaty wiatr - i sterownik załącza
    kaloryfery..., to szczególnie rano, kiedy przechodzi w tryb dzienny i
    załącza na dosłownie 15 minut i zaraz się wyłącza :-), bo robi się
    ciepło. Nie wiem jeszcze jak będzie w typową górską zimę, jak średnia
    dobowa będzie na poziomie -10, ale sądzę, że przejście z trybu nocnego
    na dzienny będzie krytyczne i kalafiory popracują jakiś czas, potem się
    znowu wyłączą. U mnie cały czas niezależnie od tego pracuje podłogówka
    ustawiona na minimum, przynajmniej teraz :-).

    Kocioł bez pompek się nie zagotuje, bo u mnie pracuje na małym obiegu -
    kocioł/wymiennik - grawitacyjnie, zatem po osiągnięciu temp zadanej się
    wyłącza i przechodzi w tryb podtrzymania, a że podłogówka trochę ciepła
    od niego odbiera przez wymiennik, to się po trochę wychładza. U mnie
    temp na kotle waha się między 55 - chwilowo - a 75 stC - jak stoi w
    podtrzymaniu i odbiór ciepła jest mały. Jak odbiór ciepła się zwiększa,
    bo zimno, to te wahania się zmniejszają - szczególnie w górę :-).

    pozdrawiam
    Robert G.