  • Data: 2012-08-15 21:02:30
    Temat: Re: Elektryka
    Od: "t-1" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    news:fe94805f-f36d-40ad-93d6-16f1c2ed15d8@q22g2000vb
    x.googlegroups.com...
    Witam, muszę podłączyć żyrandol. ma 3 końcówki 1-niebieska i 2-brązowe
    a z sufitu wychodzą 4, niebieski, żółto-zielony, szary i czarny.
    Chciałem podłączyc ale strzeliło i wywaliło bezpiecznik aż na
    korytarzu. Jak to cholerstwo połączyć, żeby było dobrze? Taka mała
    prośba.
    Pozdrawiam

    Żółto-zielony jest zarezerwowany dla ochrony przeciwporażeniowej i łączy się
    z obudową metalową żyrandola. Powinien tam być zacisk ze znaczkiem "masy".

    Pozostałe 3 przewody do 3 przewodów żyrandola.
    Myślę, że niebieski jest wspólny dla obu grup żarówek i należy połączyć oba
    niebieskie.
    Szary i czarny natomiast oddzielnie do obu brązowych.

    t-1