  • Data: 2012-08-15 21:04:12
    Temat: Re: Elektryka
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 15 Aug 2012 11:25:13 -0700 (PDT), Kadar
    <o...@g...com> napisal(a):

    >Witam, muszę podłączyć żyrandol. ma 3 końcówki 1-niebieska i 2-brązowe
    >a z sufitu wychodzą 4, niebieski, żółto-zielony, szary i czarny.
    >Chciałem podłączyc ale strzeliło i wywaliło bezpiecznik aż na
    >korytarzu. Jak to cholerstwo połączyć, żeby było dobrze? Taka mała
    >prośba.

    Jeżeli elektryk nie namieszał, a w fabryce w żyrandolu kable też dobrze
    zrobili to łączysz:
    1, niebieski z niebieskim
    2. jeden brązowy z czarnym
    3. drugi brązowy z szarym
    4. żólto-zielony powinien być połączony z "masą" żyrandola, ale jeżeli nie
    ma tam żadnego zacisku z symbolem uziemienia, to po porstu zostaw
    żółto-zielony nie podłączony.

    --
    Maciej