  • Data: 2018-07-25 02:39:21
    Temat: Re: Elektryka na tapecie
    Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22-07-2018 o 13:57, Myjk pisze:

    > Za dwa tygodnie ma wkroczyć elektryk, projekt elektryki jest -- jakieś rady
    > na co warto zwrócić uwagę, szczególnie w skrzynce? Instalacja ma być przede
    > wszystkim bardzo dobrze zabezpieczona przed przepięciami. Co tam zatem musi
    > być?

    Oddzielne różnicówki na obwody gniazd, na oświetlenie, na odbiorniki na
    zewnątrz budynku.
    Jak nie musisz bardzo oszczędzać, to podzielić jeszcze różnicówki na
    oświetlenie ogrodu, na zasilanie bramy, na monitoring i alarm.
    Tak jak kolega użytkownik napisał, do obwodów jednofazowych powinno się
    stosować róznicówki jednofazowe.
    Jeśli wyłącznik główny ma rozłączać też N, to musi być typu 3+N. Wtedy N
    jest rozłączane jako ostatnie, a włączane jako pierwsze.

    > Dodatkowo, chcę wydzielić strefy do podtrzymywania i zastosować do tych
    > obwodów zasilacze z bateriami (bo na TPW2 z gwarancją pewnie się nie
    > doczekam) posadowione w garażu:
    >
    > https://techtron.pl/k112,zasilanie-awaryjne-ups-do-k
    otlow-piecow-pomp-co-solarow-bram.html

    > Do monitoringu i netu pewnie wystarczy ZA TECH 300-500W, do kompa powinien
    > styknąć 500W. Do tego pewnie akumulatory po 150Ah czyli w sumie ~3,5kWh. W
    > sumie koszt około 3k zł brutto. Wystarczy to wpiąć przed wymagane obwody,
    > czy jeszcze o czymś pamiętać, np. z zamierzeniem zamontowania w przyszłości
    > paneli PV? Może są na rynku lepsze zasilacze niż podlinkowane TechTrony?

    Jeśli wtedy chcesz mieć UPS-a "budynkowego", to powinien być dedykowany
    do tego. Zaciski wyjściowe (a nie gniazdo), określony zacisk L i N
    podczas pracy zarówno sieciowej jak i bateryjnej. Wtedy za nim można dać
    różnicówkę, bezpieczniki i wyłącznik awaryjny.
    UPS-y ze strony, którą podałeś są przystosowane do zasilania urządzenia
    stojącego obok, mają normalne gniazda z bolcem. Można je podłączyć pod
    część instalacji w budynku, ale na leży mieć świadomość, że podczas
    pracy bateryjnej nie ma zabezpieczenia przeciwporażeniowego.

    yabba