  • Data: 2020-02-08 13:40:51
    Temat: Re: FV oferta jaka dostałem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris napisał:

    > Instalacja PV to tak z 25tysi
    > 25tysi na jak długo starczyło by Tobie na *tankowanie" EV?;)

    Biorąc pod uwagę, że od stycznia Lotos bierze za podłączenie do
    ładowarki 24 zł -- na tysiąc ładowań, a więc mniej niż trzy lata.

    Do stycznia takie ładowanie było darmowe, co jest normalną praktyką
    u wszelkiego rodzaju dilerów. Teraz prąd z gniazdka na stacji jest
    przeszło siedem razy droższy od tego z gniazdka domowego -- co też
    dziwnym nie jest.

    Ładowanie słońcem może komuś wydać się kuszące, ale po pierwsze,
    to prąd z węgla też jest tani, więc faktycznie inwestycja 25 kzł
    będzie się zwracać długo. Zwłaszcza że nie wszyscy kręcą się tylko
    wokół własnego domu, czasem chcą gdzieś dalej pojechać. W dodatku
    mają zwyczaj używać samochodu także zimą.

    Najważniejsze jednak jest to, że rządzący wcale nie są głupsi od
    jakiegoś Lotosu. Tylko patrzeć, jak rozporządzą, że każdy wehikuł
    ma mieć pod maską zamontowany elektroniczny akcyźnik, który zlicza
    wszystkie wpływające elektrony. Za każdy kawuha użyty do jazdy
    po drodze, stosowny podatek. Niezależnie od tego, skąd ten prund
    pochodzi (za cofnięcie licznika kilometrów już teraz chcą ładować
    na pięć lat do paki).

    --
    Jarek