  • Data: 2009-09-07 12:19:14
    Temat: Re: Filtr odwrócona osmoza
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Slavinka napisał/wrote dnia/on 2009-09-07 12:19:
    > Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w

    > Każda woda to robi - bez przerwy nerki usuwają "urobek". Nie rób cnoty z
    > normalnej czynności organizmu,

    "Udowodniono, że po wypiciu pięciu litrów wody destylowanej człowiek umiera, bo
    ona rozrzedza elektrolity, wypłukuje wszystkie potrzebne składniki mineralne."

    http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,51220,3571274.htm
    l - nie jestem lekarzem
    tylko inżynierem więc za dobrze się na tym nie znam, ale to tłumaczenie trafia
    mi do przekonania. Poza tym, ten temat kiedyś był szczegółowo rozważany w grupie
    akwarystycznej i konkluzje raczej nie pozostawiają wielu wątpliwości:
    http://groups.google.com/groups/search?as_q=picie+wo
    dy+ro&as_ugroup=pl.rec.akwarium

    Natomiast moi rodzice zainstalowali sobie domowy demineralizator (nie wiem
    ile to kosztowało, ale na pewno nie było tanie) i co kilka tygodni wrzuca
    się do niego kilkadziesiąt kilo specjalnej soli, która jest rozpuszczana w
    przefiltrowanej wodzie. Mimo to woda jest tak miękka, że z trudem można
    zmyć mydło z dłoni, a bielizna wyprana w tej wodzie tak biała jak nigdy
    jeszcze nie była.

    Pozdr,
    --
    ŁK