    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 21 Mar 2016 03:32:32 -0700 (PDT)
    <1...@g...com>
    <8...@g...com>
    <e...@g...com>
    <f...@g...com>
    <6...@g...com>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 11:16:25 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > przyjmijmy instalacje bez rekuperatora dla uproszczenia - w upał +30 gdy w domu
    jest +25 przy wentylacji 300m3/h dostarczam do budynku ciepła w ilosci 0,5kW.
    > Jesli puszcze przez GWZ i podkręcę przepływ do 600m3/h to uzyskam (30-18) 2,4kW.
    Łączny zysk 3,1kW.

    Ale co ma temperatura na zewnatrz wspolnego?
    Jak bedzie +50stC to zmieni sie moc z jaka chlodzisz wnetrze? No nie
    zmieni sie :) A jak w domu bedzie +15stC, a Ty bedziesz wpuszczal +15stC,
    to z jaka moca bedziesz chlodzil dom, nawet jak na zew. bedzie +50stC?
    Dokladnie z moca 0W.

    > nie 1 a 3 i nie do komfortu a do przetrwania :) Buduję dom w założeniu ciepły i
    licze ze bedą z tego profity.

    Jezeli z 28stC obnizy Ci do 27,5stC i zakladasz, ze to ma sens to OK - rob
    GWC. Dla mnie to jest kasa w bloto :)

    > przeływ zaczyna być laminarny i mogą sie pojawic zjawiska rezonansowe

    Moim zdaniem w miekkiej aluminiowej rurze karbowanej cos takiego jak rezonans
    wystapic nie moze :) W twardej metalowej owszem. Wez sobie 10m flexa i 10m
    zwyklej metalowej rury, przyloz usta i zacznij glosno krzyczec a z drugiej
    strony niech ktos slucha co sie bedzie dzialo. Flex zagluszy krzyk, a
    w metalowej moze powstac cos na ksztalt rezonansu - dzwiek bedzie przenoszony
    dalej.

    > padnie gówniany sterownik z powodu rohs

    ;)

    > zgoda, trzeba sprawdzic o ile cena wentyli sie zmieni. Zresztą moze trzeba
    zainstalowac na czerpni gwz extra wentylator nie tak drogi jak ebm-y jesli ma chodzic
    tylko sporadycznie.

    Jezeli GWZ ma juz miec jakis sens to wlasnie wtedy kiedy chodzi stale.
    Bo dostarczanie 1kW chlodu przez pare godzin dziennie to juz calkiem
    nonsens. Przez 24/h - juz troche lepiej ;) Ale wciaz za malo zeby przy +32stC
    odczuc jakikolwiek chlodek z niego w domu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.