  • Data: 2019-12-01 19:11:37
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-11-27 o 09:03, Myjk pisze:
    > Tue, 26 Nov 2019 23:42:35 -0800 (PST), uciu

    > Chyba się będę powtarzać. ;)
    >
    > Komplet, panele, falownik, zabezpieczenia, przewody, konektory, mocowania
    > -- to jest komplet kosztujący 2200 netto. Ale z tego co przebadałem
    > przewody lepiej kupić na miejscu, bo tańsze i niewykluczone lepsze.
    > Zabezpieczenia też, bo lepsze i w podobnej cenie. Mocowania też można kupić
    > na miejscu. Decyzja co chce dostać należy do inwestora.
    >
    > Same panele + falownik wychodzą przy 10kWp 1700 zł netto/kWp.
    co daje prawie 2100/kwp brutto.
    Wg mnie ta cena jest bez sensu, jak na brak gwarancji i ogólne ryzyko
    jest za
    wysoka co najmniej o 1/3, u nas panele można kupić w podobnej cenie i
    pewnie przez tego samego chińczyka zrobione np:
    https://allegro.pl/oferta/30-x-315w-panel-fotowoltai
    czny-monokrysztal-9-45kw-8717027578
    mamy 15,5kzł brutto. Zostaje 5,5kzł na falownik, jak widać ten 'kontener'
    to żadna rewelka.

    --
    Janusz