  • Data: 2019-12-03 17:59:42
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 17:50:32 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Gdzie nie napiszę to masz jakieś swojskie wyjaśnienie, tu stolyca i orają
    > na bogaczach co kasy nie liczą, w innych miejscach oraja głupków wioskowych
    > co kasy liczyć nie umioo. Tylko u siebie widać sami prawi i sprawiedliwi.
    > :P

    To jest wybitnie subiektywne, ja nie mam czasu na jeżdżenie po kraju
    i pytanie lokalsów po ile foto. Tak sam na tych forach i innych
    dziwnych miejscach. Jest to jakaś próbka ale słaba.

    > Ty twierdziłeś że 4500-5500 są warszawskie. Tymczasem to przeciętne średnie
    > krajowe w instalacji do 10kWp. Raz jest więcej, raz mniej, ale śrenia jest
    > jaka jest. Sam rzuciłeś 5k "na odczepne" przy 20kWp a potem się dziwisz
    > jakie ceny w obiegu rynkowym są.

    Nie do końca na odczepne. Co innego kłaść Kowalskiemu na blasze, a co innego
    na nowym budynku wielorodzinnym, gdzie trzeba zrobić projekt budowlany
    (sprawdzić czy dach wytrzyma balast), użerać się i przerabiać odgromówkę,
    znaleźć sposób żeby wtachać cały szmelc wysoko, a potem zejść przewodami na dół.
    Przerobić rozdzielnię, upchnąć gdzieś swoje klamoty. I dać jeszcze 5 lat
    rękojmi że dach nie pocieknie. To wszytko kosztuje i finalnie może wyjść
    tak, że się na tym popłynie.

    > Nie wiem co do mnie piszesz, bo nie dyskutowaliśmy o molochach tylko o
    > małych instalacjach indywidualnych na domach jednorodzinnych.

    A to ja też nie wiem do czego nawiązałeś, było chociaż wstawić cytat.

    L.