    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 24 Mar 2015 03:10:29 -0700 (PDT)
    <mep95l$iqg$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <mer7ti$h6e$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Fronty mebli kuchennych
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 marca 2015 09:40:19 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Ok już rozumie to chodzi tylko o zaznaczenie gdzie wiercić.
    dokładnie
    > Nie cena wiertła jest problemem ale to by wywiercić w odpowiednim miejscu i
    > na odpowiednią głębokość.
    To akurat można precyzjnie wywiercić wiertarką ręczna i taką wierciłem. Mam tez
    wiertarkę stołową ale po kilku próbach na starych frontach stwierdziłem że wiertarką
    ręczną jest wystarczająco precyzyjnie.
    > Mam u siebie zawiasy Bluma i tam ta "puszka" co wchodzi w ten wyfrezowany
    > otwór jest fizycznie połączona z trzpieniami które wchodzą w otwory boczne -
    > tam nie ma miejsca nawet na 1mm tolerancji - wszystkie trzy musza być
    > wywiercone idealnie. Z ręki sobie tego jakoś nie wyobrażam nawet po idealnym
    > zaznaczeniu.
    http://www.stolmet.pl/environment/cache/images/300_0
    _productGfx_45f5dabb60227a6d76a15b5f1632d8a9.jpg
    Takie zawiasy
    Wiercisz otwór pod puszkę, wkładasz puszkę dokręcasz ją dwoma wkrętami.
    Że to była wymiana frontów to otwory na drugą część zawiasu były już w szafkach
    nawiercone i dlatego w/w szablon bardzo, ale to bardzo ułatwiło robotę. Bo musiałem
    się dostosować do istniejących otworów w szafce.
    > Jeśli masz szafki systemowe to wystarczy zmierzyć jedną.
    Systemowe to pewnie masz racje, zapewne jakies standardy na to sa. Ale to nie były
    systemowe, tylko tez robione indywidualnie.
    Ale jak pisałem, dzięki szablonowi robota banalnie prosta a gdybym miał dwa szablony
    to dwa razy szybciej i jeszcze prościej by było.
    > Nie chodziło mi o mocowanie samego zlewu ale o zabezpieczenie bocznej
    > krawędzi wyciętego otworu przed wilgocią z powietrza nie z blatu.
    A o to chodzi. Krawędzie blatu po wycięciu otworu pomalowałem grubo lakierem nitro(bo
    taki miałem) więc myślę że przed wilgocią to na kilka lat zabezpieczy.
    Generalnie jednak w szafce pod zlewem wilgoci w nadmiarze się nie spodziewam