  • Data: 2020-11-06 10:35:29
    Temat: Re: Fundament z pali wkręcanych
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-05 o 23:17, lleeoo pisze:
> [...]
    21:22:37 UTC+1 lleeoo napisał(a):>> Cavallino <C...@k...pl> Wrote in
    message:r>>> Nie mogę znaleźć wykonawcy fundamentu wkręcanego, który chciałby zająć
    się wyłącznie wykonawstwem.Materiał mam upatrzony, w cenie 3-4 razy niższej, niż
    oferty z wykonawstwem.Może ktoś się orientuje w temacie, albo zna kogoś kto coś
    podobnego wykonuje?Do postawienia jest domek letniskowy, warunki na działce są
    ciężkie, torf do 4 m, więc nic innego nie wchodzi raczej w rachubę.Bo raz że cenowo
    wyjdzie podobnie, albo drożej, a głębsza ingerencja w taki grunt (np. wymiana), może
    zdaniem geologa być mniej korzystna.Ma ktoś jakieś doświadczenia?>>>> Nie wiem co
    rozumiesz przez wkręcane, masz dwa rodzaje takiego>> posadowienia pale żelbetowe w
    różnej postaci i kolumny wykonywane>> z kruszywa.>> W pierwszym przypadku przebijasz
    się wiertłem przez warstwę>> nienośna i lejesz beton do poziomu gruntu tworząc pal. W
    drugim>> przypadku mieszasz wiertłem kruszywo bądź cement z gruntem>> rodzimym
    również w formie kolumn jednak nie dochodzą do gruntu>> nośnego, wzmacniają jednak
    grunt w oczekiwanym obszarze.>> W twoim przypadku tylko wariant pierwszym wchodzi w
    grę bo>> mieszanie torfu z cementem czy kruszywem nic nie>> pomoże.>> Wiec domyślam
    się, że mówiąc materiał masz na myśli beton. Jeśli>> masz tego kilka sztuk nikt nie
    będzie bawił się dzielenie na>> robociznę i materiał. Dużo zależy od lokalizacji, w
    pasie>> nadmorskim i w okolicach Krakowa jest naprawdę sporo firm i tam>> możesz
    kombinować w innych rejonach raczej bierz co>> dają.>> Podpowiem tylko, że przy
    dużych realizacjach pal betonowy fi 200>> kosztuje około 200 zł/mb, z tym że koszty
    mobilizacji sprzęty>> czyli palownica są liczone osobno i jednorazowo mogą
    kosztować>> nawet 15.000zł plus suma długości pali x cena jednostkowa.>> Generalnie
    temat tani nie jest.>>>> -- >> lleeoo>>>>>> ----Android NewsGroup Reader---->>
    https://piaohong.s3-us-west-2.amazonaws.com/usenet/i
    ndex.html> W necie są filmy jak się pale wkręcane wkręca. Pal ma postać zbliżona do
    slimaka przenośnika slimakowego np do kotła co z podajnikiem. Oczywiście jest sporo
    większy. Na filmach dwóch czasami trzech ludzi za pomocą prostego narzędzia którego
    pierwowzorem był kierat wkręca taki pal w grunt. Wkręcenie na sporo ponad dwa metry
    trwalo kilka minut i ci co wkręcali nie byli zmęczeni jak galernicy po wiosłowaniu
    jak kapitan na nartach wodnych chciał popływać. Fajna technologia ale nie do każdego
    podłoża.> Piszesz o stalowych a te można wkręcać do zwykłej ziemi, do torfu się nie
    nadają bo jest kwaśny i szybko skorodują, malowanie też niewiele daje bo podczas
    wkręcania się porysują. pozostają tylko pale żelbetonowe, wbija się rurę stalową,
    środek wybiera ślimakiem/wiertnicą, wkłada zbrojenie i zalewa betonem.Na domek
    letniskowy który jes z natury lekki zastanowiłbym sie nad palami drewnianymi, tyle że
    nie z naszego drewna tylko jakieś egzotyczne odporne na wilgoć,może się to okazać
    tańsze od pali żelbetonowych.-- Janusz

    > Żadnej rury się nie wbija, tylko wierci i zalewa betonem bez
    W glinie, ale wpiasku czy miękim torfie to sobie możesz wiercić bez rury
    osłonowej do usranej śmierci.

    > zbrojenia. Zbrojenie stosujemy tylko wtedy gdy pal pracuje na
    > wyrywanie. Ten przypadek przy domku letniskowym możemy wykluczyć
    > jak przy większości przypadków stosowania pali.

    Jasne :) a potem płacz bo takie mundre te inżyniery postawiły domek bez
    mocowania, jak wiatr przyjdzie to poleci domek jak domek z kart.
    Po to się robi zbrojenie żeby było belki do czego zakotwi i dla
    wzmocnienia długich żeby ich ruch gruntu nie połamał.

    --
    Janusz